• Teddy98

    Förhållandeproblem

    Hej! Jag är en kille på 21 år som för ca 4 månader sen avslutade ett 2årigt förhållande med min livs kärlek. Det var ett bra avslut och vi var kompisar när det skedde. Anledningen var att vi behövde ?hitta? oss själva och inte vara så beroende av varandra. Nu har hon redan träffat en ny kille och det skär i mitt hjärta när jag tänker tillbaka på vad vi hade och att hon delar sitt liv med någon annan. Hur går jag vidare?

    Jag har även träffat en tjej som jag skriver med och umgås med rätt ofta, oftast efter en utekväll men även när jag ligger hemma uttråkad och ensam. Jag har sagt till henne att jag inte är redo för ett förhållande flera gånger men vi umgås mer och mer som ett par. Hur ska jag göra för att inte hon ska bli sårad om jag känner att jag inte är säker på att jag vill vara i ett förhållande nu? Hon är supergo och tycker det är jättekul att umgås, men vill inte riktigt ta det där sista steget just nu. Tips?

  • Svar på tråden Förhållandeproblem
  • Fjäril kär

    Var inte ihop med någon om det inte är vad du vill. Punkt och slut. Sluta träffa den nya tjejen helt enkelt. Är du ensam häng med dina vanliga polare istället. Du ses som oerhört oseriös om du dejtar men säger att du inte vill. Antingen dejtar du och blir ihop eller så ger du fan i det. Du kan inte göra båda delarna, du har liksom redan sårat henne. Vill du inte ha henne så sluta lek med hennes känslor.

    Lägg energi på andra vettiga saker och låt tiden gå. Man kan inte tvinga sig till att få bort känslor och det går heller inte att dejta bort dom.

Svar på tråden Förhållandeproblem