Samma här. Min son skrek oavbrutet i 2 månader (kolik), jag var dödstrött och jag tyckte INTE att det var roligt att vara mammaledig. När folk frågade 8eller snarare kommenterade): Visst är det roligrt med barn? Tycker du att det är roligt att vara mammaledig?, ville jag bara skrika NEEEJ, det är 90 % jobbigt och 9 % uthärdligt och 1% mysigt. Roligt? Vad fan är det som är så roligt?????????????????????????????????????? Jag Tyckte aldrig att dagarna tog slut, de var ju oändliga, och jättetråkiga.
Jag kände en strark beskyddarinstinkt från dag 1, men inte den där omedelbara kärleken. Den kom smygande och nu när han är snart 1 så förstår jag PRECIS vad som är roligt, han är kul, underbar och jag längtar efter honom när jag är borta från honom.
Tror det var en kombination mellan att han blev större och inte var ett kravpaket längre + att jag började jobba och fick komma bort, som jorde att jag insåg fördelen med att ha barn!
Små bebisar är ju inte så kul de första 6 månaderna, tycker inte jag iallafall. Ska lägga upp föräldraledigheten helt annorlunda om vi får ett syskon. Synd att man inte kan få barn nr 2 först....