• Lucia2019

    Gravid enligt konstens alla regler?

    Hej! 

    Är det fler än oss som försöker bli gravida? Vi har en 5 månaders liten kille som vi ska börja försöka med ett syskon till! Jag ammade inte (hade ingen mjölk tyvärr) så min mens kom tillbaka rätt snabbt och har sedan mars månad lagt in mens och tagit LH tester för att mina två fertilitets appar ska kunna räkna ut ägglossning. Jag använder mig utav FLO och Natural Cycles. Jag har i båda apparna lagt in att jag fick ett positivt LH test idag och enligt FLO ska jag ha ägglossning imorgon, men enligt NC ska jag ha ägglossning på söndag! (intressant!). Detta är vårat första seriösa försök till en bebis så blir intressant att se då vi har följt de anvisningar som ska maximera fertiliteten. Jag har tagit bilder på mina appar, LH testet jag använder samt bild på hur LH testet såg ut idag kl 10:00 och kl 15:00. Anledningen till att jag tog LH test 2 ggr idag är att jag enligt appen skulle ha ägglossning IDAG. Men datumen för ägglossning flyttades fram då jag fick positivt på testet idag.

    Startade denna tråden för att dokumentera hur detta ska gå vägen då vi följer dessa råd och tips man har läst om som är följande:

    1. Ha koll på när man har ägglossning.
    2. Ha sex en vecka innan förväntad ägglossning VARANNAN dag! 
    3. Äta folsyra

    Skulle vara kul att följas åt ni som också försöker med en bebis <3 

    Kommer även att uppdatera med tidigt gravtest för att se när man som tidigast efter ägglossning kan få ett positivt gravtest NÄR man väl får ett post gravtest och OM man lyckas! 

    Nu kör vi :D 

     


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-09-05 17:46
    Plussade den 31:a Augusti! BF 8 Maj 2020 :)
  • Svar på tråden Gravid enligt konstens alla regler?
  • Anonym (Juli)

    Hoppar gärna in i denna tråd! efter ett MF i bagaget och försök innan mensen kom tillbaka som inte tog sig, så laddar vi inför ÄL den kommande veckan. Har köpt CB Advanced ägglossningstest denna gång, blev gravid första månaden vi testade med CB rosa test. Så hoppas dessa är ännu bättre som visar 4 dagar :) de blir även lite lättare för mig att hitta ÄL också eftersom man inte vet exakt nu om menscykeln är som den var innan. 


    Beräknad ÄL sker torsdag eller fredag. Har två appar. Men de säger olika dagar? visserligen bara en dags skillnad, men varför är olika? har 25 dagar lång menscykel, och sist jag blev gravid hade vi sex en gång (dag 11) och då tog det sig. Så tänkte börja testa nu måndag 1/7 :)

  • Lucia2019
    Anonym (Juli) skrev 2019-06-28 16:21:53 följande:

    Hoppar gärna in i denna tråd! efter ett MF i bagaget och försök innan mensen kom tillbaka som inte tog sig, så laddar vi inför ÄL den kommande veckan. Har köpt CB Advanced ägglossningstest denna gång, blev gravid första månaden vi testade med CB rosa test. Så hoppas dessa är ännu bättre som visar 4 dagar :) de blir även lite lättare för mig att hitta ÄL också eftersom man inte vet exakt nu om menscykeln är som den var innan. 


    Beräknad ÄL sker torsdag eller fredag. Har två appar. Men de säger olika dagar? visserligen bara en dags skillnad, men varför är olika? har 25 dagar lång menscykel, och sist jag blev gravid hade vi sex en gång (dag 11) och då tog det sig. Så tänkte börja testa nu måndag 1/7 :)


    Hej! 

    Välkommen! :D Jag har också kört med Clearblue fast med deras digital med dubbel hormonindikator men den har någon gång visad blinkande smiley några dagar efter mens och varit så knasig så nu kör jag dessa vanliga klassiska ägglossningstest! Jag vet, har ju också två appar och nu de senaste 2 månaderna har dom varit synkade, men när jag fick utslag på LH testet så fick jag olika ägglossningsdagar :) Jag känner dock av min ägglossning jätte mkt efter att jag fick barn! Får jätte ont i ena sidan av magen som strålar ut på ryggen så nu vet jag ju exakt när jag har ägglossning :-P Har ALDRIG innan jag fick barn känt av detta! 

    Håller tummarna för dig!!! För oss båda! Vad tråkigt med MF :( Beklagar...
  • Anonym (Juli)
    Lucia2019 skrev 2019-06-28 16:41:01 följande:
    Hej! 

    Välkommen! :D Jag har också kört med Clearblue fast med deras digital med dubbel hormonindikator men den har någon gång visad blinkande smiley några dagar efter mens och varit så knasig så nu kör jag dessa vanliga klassiska ägglossningstest! Jag vet, har ju också två appar och nu de senaste 2 månaderna har dom varit synkade, men när jag fick utslag på LH testet så fick jag olika ägglossningsdagar :) Jag känner dock av min ägglossning jätte mkt efter att jag fick barn! Får jätte ont i ena sidan av magen som strålar ut på ryggen så nu vet jag ju exakt när jag har ägglossning :-P Har ALDRIG innan jag fick barn känt av detta! 

    Håller tummarna för dig!!! För oss båda! Vad tråkigt med MF :( Beklagar...
    Jasså? jag har just läst om detta, att man kan få bara blinkande smiley och då blir jag osäker.. har verkligen ingen lust med att ta fel på dagarna, så tänker om man kanske ska köpa de rosa CB (som ger fast smiley 2 dagar) istället eftersom man vet att de funkar? vi får se.. Spännande!! jag känner också av min ÄL väldigt bra, men har inga barn sen innan. Jag återkommer när jag hittat reda på min ÄL under nästa vecka ;)
  • Anonym (V)

    Hej,

    Har använt rosa och lila samtidigt (lila på morgonen och rosa på kvällen) många cykler och visst kan lila både börja blinka tidigt och blinka länge, men det rosa har aldrig blivit positivt innan lila så det är nog helt i sin ordning.

    Sex varannan dag redan en vecka innan ägglossning är bra tips! Efter vad jag läst ska spermierna helst inte vara för gamla så sex varannan, var tredje dag, minst, är att rekommendera. Väntar man då till äl innan sex ska mannen helst tömt regelbundet själv. Men bäst är att ha sex, man vet inte hur länge spermier överlever och man kan ha äl tidigare än normalt.

    Lycka till!! :)

  • Lucia2019
    Anonym (V) skrev 2019-06-28 17:26:24 följande:

    Hej,

    Har använt rosa och lila samtidigt (lila på morgonen och rosa på kvällen) många cykler och visst kan lila både börja blinka tidigt och blinka länge, men det rosa har aldrig blivit positivt innan lila så det är nog helt i sin ordning.

    Sex varannan dag redan en vecka innan ägglossning är bra tips! Efter vad jag läst ska spermierna helst inte vara för gamla så sex varannan, var tredje dag, minst, är att rekommendera. Väntar man då till äl innan sex ska mannen helst tömt regelbundet själv. Men bäst är att ha sex, man vet inte hur länge spermier överlever och man kan ha äl tidigare än normalt.

    Lycka till!! :)


    Ja men precis :D Får hoppas att en liten sätter ankare denna cykel :D
  • Anonym (Juli)
    Anonym (V) skrev 2019-06-28 17:26:24 följande:

    Hej,

    Har använt rosa och lila samtidigt (lila på morgonen och rosa på kvällen) många cykler och visst kan lila både börja blinka tidigt och blinka länge, men det rosa har aldrig blivit positivt innan lila så det är nog helt i sin ordning.

    Sex varannan dag redan en vecka innan ägglossning är bra tips! Efter vad jag läst ska spermierna helst inte vara för gamla så sex varannan, var tredje dag, minst, är att rekommendera. Väntar man då till äl innan sex ska mannen helst tömt regelbundet själv. Men bäst är att ha sex, man vet inte hur länge spermier överlever och man kan ha äl tidigare än normalt.

    Lycka till!! :)


    Tack snälla för superbra tips, då ska jag göra som jag tänkte! köpa dem rosa också för att vara helgarderad gällande testen.. hehe :) fast vi hade bara sex en gång och på ÄL (fick en smiley), och det gick på en gång.. men nu kör vi nya tag!! lycka till :D 
  • Lucia2019

    Tänkte uppdatera och säga att vi fick vårt efterlängtade pluss lördagen den 31 Augusti! 

    ti

  • Anonym (Juli)

    Stort grattis!!!! Plussade 14 juli och är i v 11 nu :)


    Lucia2019 skrev 2019-09-05 17:44:06 följande:

    Tänkte uppdatera och säga att vi fick vårt efterlängtade pluss lördagen den 31 Augusti! 

    ti


  • Lucia2019
    Anonym (Juli) skrev 2019-09-05 18:30:04 följande:

    Stort grattis!!!! Plussade 14 juli och är i v 11 nu :)


    Men ååååå vad roligt!!!! Stort grattis till er! När är din BF? :D Du får hålla mig uppdaterad! Så spännande Hjärta
  • Anonym (Juli)

    Tack :) Känns så himla underbart att vi fick plus så snabbt efter vårt mf. <3 bf är 29/3 som det ser ut nu :D när är du beräknad?! vi får följas åt nu!!!


    Lucia2019 skrev 2019-09-06 16:53:54 följande:

    Men ååååå vad roligt!!!! Stort grattis till er! När är din BF? :D Du får hålla mig uppdaterad! Så spännande 


  • Lucia2019
    Anonym (Juli) skrev 2019-09-06 20:00:27 följande:

    Tack :) Känns så himla underbart att vi fick plus så snabbt efter vårt mf. <3 bf är 29/3 som det ser ut nu :D när är du beräknad?! vi får följas åt nu!!!


    Jag har BF 8 Maj :D åååå så kul! Då har vi ju väldigt nära BF :D Ja jag kollar tråden här så du får uppdatera! 
  • Lucia2019
    Anonym (Juli) skrev 2019-09-06 20:00:27 följande:

    Tack :) Känns så himla underbart att vi fick plus så snabbt efter vårt mf. <3 bf är 29/3 som det ser ut nu :D när är du beräknad?! vi får följas åt nu!!!


    Hur har det gått för dig? :D Vi fick våran älskade lillebror den 4 Maj!
  • Anonym (Juli)

    Hej!!

    Hoppade in i marsgruppen så därför jag glömde bort det här :P mådde väldigt dåligt dåligt under första halvan av graviditeten, spydde varje dag..

    Nu ligger sonen här bredvid och blir 5 månader nästa vecka. <333 helt ofattbart när man ser detta nu, ett år senare! Får rysningar för att det är så mäktigt vad roligt att du också fick en pojke, stort grattis <3

    Vi har haft en väldigt härlig första tid och har väl redan gått i tankarna om att kanske försöka med ett syskon ganska snart. :D


    Lucia2019 skrev 2020-08-29 16:00:59 följande:

    Hur har det gått för dig? :D Vi fick våran älskade lillebror den 4 Maj!


  • Lucia2019
    Anonym (Juli) skrev 2020-08-30 07:55:35 följande:

    Hej!!

    Hoppade in i marsgruppen så därför jag glömde bort det här :P mådde väldigt dåligt dåligt under första halvan av graviditeten, spydde varje dag..

    Nu ligger sonen här bredvid och blir 5 månader nästa vecka. <333 helt ofattbart när man ser detta nu, ett år senare! Får rysningar för att det är så mäktigt vad roligt att du också fick en pojke, stort grattis <3

    Vi har haft en väldigt härlig första tid och har väl redan gått i tankarna om att kanske försöka med ett syskon ganska snart. :D


    Men vad mysigt! Jag vet precis den känslan <3 Därav skaffade vi ett syskon rätt snabb! Nu är våran förstfödda 1,5 år och lillebror 4 månader :D Vi ska snart sätta igång med ett syskon till då alltid har velat ha 3 barn! Stort GRATTIS till eran lille prins! Och jaaaaa, bara att köra på med ett syskon! 
  • Anonym (Juli)

    Tack <3 <3 jaaa, nu kom ju inte mensen i måndags som den skulle, och testnarkoman som man är så har jag kollar typ 5 ggr under veckan. Men helt blankt. Dock imorse, efter en paus på några dagar så vips, skymtar ett litet streck... Kan inte vara lyckligare <333 att få ge vår son ett syskon är det bästa som kan hända. Klart man fattar att inte inte kommer vara en walk in the park första tiden men det kommer vi klara av. De kommer ha så mycket nytta av varandra <3

    Känner mig inte så chockad nu, mer varit lite skraj innan trots att vi är överens hemma om att vi ville börja försöka snart och ha täta syskon. :D

  • Anonym (53)

    Varför vill ni ha barn så fort igen? Tar ca ett år för

    Kroppen att återhämta sig, att bli gravid innan dess kan utsätta barn o kvinna för skador som annars kunnat undvikas..

  • Anonym (M)
    Anonym (53) skrev 2020-09-16 11:49:11 följande:

    Varför vill ni ha barn så fort igen? Tar ca ett år för

    Kroppen att återhämta sig, att bli gravid innan dess kan utsätta barn o kvinna för skador som annars kunnat undvikas..


    Jag blev gravid fort efter första barnet. Frågade barnmorskan om det var någon fara och hon sa nej.
Svar på tråden Gravid enligt konstens alla regler?