• Sammy074200

    vräkning

    Några månaders sedan har skrivit här vad skulle jag göra angående vräkning med mina 2 små barn och men från och med 1 April 2019 jag vräkt med beslut av domstolen men nu min fråga är fortfarande sedan 1 April lägenheten har inte hyrt ut till någon annan trots ligger i centrala Göteborg med lägenhets brist.samt har renoverats helt också några månader sedan .vad tycker ni om det ??

  • Svar på tråden vräkning
  • Anonym (?)

    Man blir ju inte vräkt för att lägenheten ska hyras ut till någon annan. Man blir vräkt för att man inte sköter sig, till exempel inte betalar sina hyror eller stör sina grannar. Att lägenheten inte är uthyrd till någon annan betyder inte att du skulle fått bo kvar.
    Vad var anledningen till att du blev vräkt?

  • Anonym (A)
    Sammy074200 skrev 2019-06-28 22:28:07 följande:

    Hyrde ut lägenheten på andra hand när jag var utomlands på några år


    Om det inte var tillåtet så är det rätt att du blev vräkt.
  • Sammy074200

    dem sa u på domstolen att de vill ha hyra ut lägenheten till ordniare kö på vänte listan..jag vet har gjort fel men vile inte förlora lägenheten därför hyrde ut  utan extra pengar

  • uhsumkat
    Sammy074200 skrev 2019-06-28 22:28:07 följande:
    Hyrde ut lägenheten på andra hand när jag var utomlands på några år
    Då behövde uppenbarligen inte DU lägenheten. 
    Självklart ska man bli vräkt så att någon annan som behöver den bättre får den.
  • Anonym (A)
    Sammy074200 skrev 2019-06-28 22:31:13 följande:

    dem sa u på domstolen att de vill ha hyra ut lägenheten till ordniare kö på vänte listan..jag vet har gjort fel men vile inte förlora lägenheten därför hyrde ut  utan extra pengar


    DU gjorde ändå fel, då får du ta konsekvenserna.
  • uhsumkat
    Sammy074200 skrev 2019-06-28 22:43:14 följande:
    @ uhsumk­at frågan  ju ingen som har fått lägenheten än sedan 1 April-...är det inte konstigt ???
    Nä.
  • myskmalva
    Sammy074200 skrev 2019-06-28 22:43:14 följande:
    @ uhsumk­at frågan  ju ingen som har fått lägenheten än sedan 1 April-...är det inte konstigt ???

    Lite konstigt om de inte behöver tid till att sanera eller renovera den, men det är ingenting du har med att göra. Du följde inte reglerna och därför blev du vräkt.
Svar på tråden vräkning