• Fri 28 Jun 2019 23:48
    657 visningar
    4 svar
    4
    657

    Ihållande sammandragningar v.33

    Som rubriken lyder har jag idag haft ihållande sammandragningar.

    Sedan ca 14.30 idag har jag haft sammandragningar hela tiden, den första som kom 14.30 kändes som mensvärk men alla efter det har varit helt smärtfria. Bara obehagliga, och min mage är sååå trött, den får aldrig vila, har som träningsvärk hela tiden nu. Den är hård hela tiden men så ibland känner jag den där obehagliga känslan i magen och då blir den stenhård i några minuter. Sen släpper det stenhårda och den återgår till att vara endast hård. En gång på kvällen nu har jag känt att den var mjuk som vanligt, då va bebis i full fart.

    Har jobbat 5 timmar idag, men det var ingen direkt ansträngande dag. Satt mest ner. Sen när jag kom hem låg jag bara i soffan men det fortsatte ändå. Det går aldrig över.

    Har alltså ingen smärta öht, bara obehag. ?Träningsvärken? går att jämföra med när man blåst för många ballonger och får ont i kinderna. Det liksom svider, men inte svider som salt i sår. Ingen smärta, som sagt.

    Är detta normalt? Är i vecka 33 (32+5). Har någon varit med om liknande? Vad gjorde ni? Vad hände?

  • Svar på tråden Ihållande sammandragningar v.33
  • Fri 28 Jun 2019 23:54
    #1

    Jag hade ringt förlossningen och rådfrågat.


  • Sat 29 Jun 2019 00:12
    #2
    Akira Öken skrev 2019-06-28 23:54:04 följande:

    Jag hade ringt förlossningen och rådfrågat.


    Får man ringa dit bara för att fråga?
  • Sat 29 Jun 2019 07:27
    #3

    Ring förlossningen!

    I v32+6 började det lika för mig.

    Mensvärk som ett band runt magen. Spänningar i magen. Typ som mjölksyra när man gjort för många situps.

    Efter 12 Tim ringde jag fl och fick komma på koll. Var då öppen 1,5 cm och spänningarna/träningsvärken var värkar.

    (Ledde till akut KS 33+0)

  • Sat 29 Jun 2019 11:12
    #4
    Nellaaa skrev 2019-06-29 00:12:13 följande:

    Får man ringa dit bara för att fråga?


    Absolut! Ringde du? Och hur mår du nu?
Svar på tråden Ihållande sammandragningar v.33