Du har redan skrivit flera trådar om detta, tror numer att du är ett troll, men för att svara andra svartsjuka tjejer i din situation; NEJ.
Det spelar ingen roll vad han sa för en månad sen om det var innan han träffade den nya.
Han kan mycket möjligt ha blivit blixtförälskad. Anledningen till att ni hade lite kontakt precis efter ni hade gjort slut är för att dom flesta har det när man precis gjort slut.
Det är svårt att från en dag till en annan inte höra av sig alls när man nyss bodde ihop och pratade om allt.
Jag har alltid pratat mycket med mina ex månaderna efter vi gjort slut. Man var ju van att kunna ringa dom när som helst om vad som helst och det var inte samma sak att höra av sig till kompisar på det sättet.
Sen när jag har träffat en ny har jag nog haft något mer samtal med exet, berättat att jag har träffat någon så dom vet och sen har jag slutat höra av mig.
Det finns plötsligt inget intresse för exet, man är ju nästan i psykos när man är förälskad. Hjärnan tänker bara på den man är förälskad i 24/7.
Och du undrar om det är ett ?rebound? och det är det på så sätt att hjärnan släpper kontakten med exet, alltså exet kopplas loss från alla associationer med kärlek och börjar koppla in sig på den nya och det väldigt intensivt under förälskelseperioden.
Detta övergår sedan i kärlek om man fortsätter vara tillsammans. Ett ex är aldrig mer föremål för kärlek när den här processen har gåtts igenom, därför känns dom också ointressanta i efterhand.
Alla går dock inte igenom denna process. Dom som vägrar släppa taget om sitt ex och inte ?kopplar loss? i hjärnan utan klamrar sig fast har samtidigt svårt att släppa in någon annan/ny så dom blir fast i något slags limbo där dom obsessar över exet som är en person dom inte längre har en relation med och skapar inte heller nya relationer.
Låter som ett recept på olycka.