• Anonym237

    Egentid

    Hej!

    Finns säkerligen 1000 trådar som liknar detta redan, menmen.

    Jag lever i en relation med 2 bonusbarn vilket är supermysigt. MEN, vi har lite olika syn på vad egentid och relationstid är. Vi hade nyligen en diskussion då våran enda inplanerade kväll tillsammans där tid fanns över på flera månader blev inställd pga. att han inte hann med.

    Han tycker såklart att det var tråkigt men trycker istället då på att all tid vi spenderar tillsammans gills eftersom vi tex. bor under samma tak och gör saker med barnen medan jag menar på att JAG tror att för att en relation ska hålla så är det viktigt att man även kan få till någon dag ibland där det bara är vi två. Jag älskar tiden med barnen men man får inte samma kvalitetstid eftersom all fokus såklart ligger på barnen. Speciellt inte med tanke på att han inte kan tänka sig att göra något trevligt på kvällen när dom är här och har somnat utan då ska det vara ?egentid? med telefonen helst innan man går och lägger sig.

    Han har otroligt mycket på gång och utöver det ett stort intresse för golf som han spelar 1-3 gånger i veckan lite beroende på hur vi har barnen.

    När vi då kommer in på egentid utöver barn och relation så menar han på att han inte får ihop livspusslet eftersom han behöver egentid men också vill vara med mig. Och nu kommer vi till saken egentligen, golf räknas tydligen INTE som egentid, att sitta tysta i ett varsitt hörn i soffan och spela mobilspel/slösurfa efter att ungarna har gått och lagt sig räknas inte heller som egentid utan det ska vara tid där han får vara helt själv. Jag är ju givetvis inte hemma 24/7 och hänger men när jag väl är borta så spenderas den mesta tiden till golf men då gills ju inte det som hans egentid eftersom han inte är själv.

    Jag får ju mycket egentid där jag är just själv hemma men det är ju under den tiden han golfar. Är jag helt kocko som anser att ovannämnda bör kunna räknas in som egentid?

    Eller ska en relation se ut så att den ena har fritidsintressen som tar upp stor del av dens tid och även utöver det så ska jag se till att inte vara hemma så att han dessutom får vara hemma själv och samtidigt INTE nyttjar tiden till sitt fritidsintresse för att det då inte räknas som egentid?

  • Svar på tråden Egentid
  • Långbenopluto

    Det där är olika för ALLA par, bara ni kan komma överens om vad det är för er.

    Du kan aldrig ändra nån annan än dig själv. Så tänk ordentligt om du kan acceptera hans åsikter om detta eller om du inte kan det.

  • Twinmom13

    Jag skulle räkna golf som egentid.

    Senast igår frågade min man om han skulle handla på vägen hem. Jag sa att det var så mycket så jag måste iaf handla så jag kunde göra det.

    ?Ja gör det du så kan jag ta barnen. Det kan vara skönt för dig att få lite egentid?.

    Så där ser du vad vi anser är egentid... En stund på Ica.

    Senast vi hade partid var i vintras då vi gick på parmassage. Nästa gång blir i slutet på juli då vi ska ut och äta.

    Gör upp ett schema med egentid. Då kan han välja själv om han vill golfa eller pilla navelludd på den tiden.

Svar på tråden Egentid