• tompatomaten

    Överraskningsfest till min tjej (fyller 30 år) - hjälp mig :)

    Min tjej fyller 30 på fredag, men då kommer jag inte kunna fira henne eftersom hon ska jobba på förmiddagen och direkt när hon kommer hem ska vi utomlands i 1,5 vecka.

    Hon förväntar sig inget särskilt men jag håller på att styra upp en födelsedagsfest på onsdag, som kommer vara en överraskningsfest. Jag har styrt upp runt 10-12 människor, varav dom flesta är hennes jobbarkompisar. När hon kommer hem på kvällen ska vi alltså vara i vår lägenhet och ha en överraskningsfest för henne.

    Nu är det ju jag som styrt upp denna fest och har sagt att det ska vara tilltugg och dricka osv. Det kommer inte bli nån middag då vi bor i en 1,5:a - men något ätbart måste ju finnas.

    Nu vill jag ha lite förslag, framför allt på vad jag ska bjuda på men även om det är något annat man kan förbereda för att göra det extra kul/festligt. Stort tack :)

  • Svar på tråden Överraskningsfest till min tjej (fyller 30 år) - hjälp mig :)
  • Anonymous31
    tompatomaten skrev 2019-07-02 00:40:11 följande:

    Min tjej fyller 30 på fredag, men då kommer jag inte kunna fira henne eftersom hon ska jobba på förmiddagen och direkt när hon kommer hem ska vi utomlands i 1,5 vecka.

    Hon förväntar sig inget särskilt men jag håller på att styra upp en födelsedagsfest på onsdag, som kommer vara en överraskningsfest. Jag har styrt upp runt 10-12 människor, varav dom flesta är hennes jobbarkompisar. När hon kommer hem på kvällen ska vi alltså vara i vår lägenhet och ha en överraskningsfest för henne.

    Nu är det ju jag som styrt upp denna fest och har sagt att det ska vara tilltugg och dricka osv. Det kommer inte bli nån middag då vi bor i en 1,5:a - men något ätbart måste ju finnas.

    Nu vill jag ha lite förslag, framför allt på vad jag ska bjuda på men även om det är något annat man kan förbereda för att göra det extra kul/festligt. Stort tack :)


    Snittar kan du bjuda på... olika pålägg ex. rökt lax och någon röra med creme fraiche... och något med skinka exempelvis... Sedan vill jag bara fråga om du tror hon uppskattar en sådan överraskning? Själv vill jag inte ha massa folk hemma hos mig om jag inte vet om det innan, men du känner väl henne så bra att du vet att hon gillar det? :)


  • Twinmom13

    Kallskuret och något man inte behöver sitta ner för att äta.

    Grönsaker och dip, snittar, chips, små grillpinnar med ex skinkkuber, ostkuber, vindruvor.

    Köp en gästbok som alla får skriva en hälsning i. En polaroidkamera liggandes så att gäster kan ta bilder och ev skriva nåt på.

    Gör ett frågeformulär som gästerna får besvara, ex hennes bästa egenskap, roligaste minnet med henne, hur dom träffades första gången etc.

  • Dexter dot com

    Minipajer,snittar och krustader går att äta ståendes på assiett eller direkt med handen. Bjud på prosecco/cava när folk kommer och ha några flaskor vitt,rött och rose´vin samt öl så finns det något alla förmodligen tycker om.

  • Linux1003

    Trevligt initiativ. Vet inte vad du har för budget och om du bor i mindre eller större ort. Men det finns relativt prisvärda catering som står för mat, porslin med bra logistik som man betalar per kuvert. Det finns även färdiga fat med kallskuret (plockmat) och diverse tillbehör på Maxi som är både trevligt och lagom lyxigt. Ett annat trevligt alternativ är smörgåstårta och bubbel till. 

  • tompatomaten
    Anonymous31 skrev 2019-07-02 01:16:11 följande:
    Snittar kan du bjuda på... olika pålägg ex. rökt lax och någon röra med creme fraiche... och något med skinka exempelvis... Sedan vill jag bara fråga om du tror hon uppskattar en sådan överraskning? Själv vill jag inte ha massa folk hemma hos mig om jag inte vet om det innan, men du känner väl henne så bra att du vet att hon gillar det? :)
    Tack för bra tips!

    Jodå, hon är den socialaste människa jag känner (något jag personligen inte är dock haha). Jag är mer som du medan hon alltid vill ha folk omkring sig, och särskilt hennes arbetskamrater som kommer utgöra majoriteten av deltagarna.

    Men visst, man kanske borde förbereda att något ska hända... vet dock inte hur man gör det utan att avslöja allt för mycket, och skulle behöva kolla med henne redan idag då jag imorgon kommer göra alla förberedelser. Kan ju vara så att hon inte kan imorgon kväll och då blir det ju katastrof ;)
Svar på tråden Överraskningsfest till min tjej (fyller 30 år) - hjälp mig :)