• Anonym (Undrar)

Kan jag ha denna inpackning i håret över natten?

Jag har börjat göra hemmagjorda hårinpackningar. Ikväll ska jag göra en hårinpackning av ägg och saften från några rödlökar.

Kan jag ha den inpackningen i håret över natten utan att riskera att äggen och löksaften ruttnar eller jäser i mitt hår?

• Svar på tråden Kan jag ha denna inpackning i håret över natten?
  • Anonym (qwerty)

Det känns ju i alla fall som att ditt hår inte kommer att lukta tårta imorgon bitti.
    Någonting ruttnar inte över natten, det krävs längre tid än så. Har ingen aning om ifall det kan jäsa. Men vad är det värsta som kan hända? Det är ju inga syror eller så du har i håret så du riskerar inte att tappa det.

KBK säger jag!

Och i värsta fall så får du tvätta håret med schampo imorgon bitti om det börjat lukta skunk.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (qwerty) skrev 2019-07-02 10:28:56 följande:

Det känns ju i alla fall som att ditt hår inte kommer att lukta tårta imorgon bitti.

Någonting ruttnar inte över natten, det krävs längre tid än så. Har ingen aning om ifall det kan jäsa. Men vad är det värsta som kan hända? Det är ju inga syror eller så du har i håret så du riskerar inte att tappa det.

KBK säger jag!

Och i värsta fall så får du tvätta håret med schampo imorgon bitti om det börjat lukta skunk.

Har gjort inpackning med ägg förut. Det luktar inte efter att man sköljt av det med schampo. Jag tror att man kan tappa håret ifall det jäser.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-07-02 10:31:48 följande:
    Har gjort inpackning med ägg förut. Det luktar inte efter att man sköljt av det med schampo. Jag tror att man kan tappa håret ifall det jäser.
    Det tror inte jag. Jag är övertygad om att några få ägg inte kan bilda i närheten så starkt svavel som behövs för att fräta sönder hårstrån.
    Speciellt inte under några få timmar.
    Sedan kan väl inte ens ägg jäsa? Det vore om du hade väldigt mycket, riktigt mjäll och inte bara torr hårbotten, de svamparna kan jag tänka mig att de rent teoretiskt skulle kunna jäsa. Men ägg?? De ruttnar ju, likadant med lök som börjar mögla. Men då måste du nog ha i en sådan inpackning bra mycket längre än bara över natten
Svar på tråden Kan jag ha denna inpackning i håret över natten?