Dags att ge upp?
Hej.
Ska göra en lång historia kort.
Jag o min sambo har varit ett par i 14 år, har hus o 2 barn tillsammans.
Jag kommer från en familj med regler, rutiner o en bra uppfostran (enligt mig) han kommer från en fri uppfostran, där mamman håller ihop familjen men som gick bort när sambon var 16.
Till för omkring 2 år sen var allt bra, där efter hände något som jag inte kan svara på vad. Jag tror att det handlade om att barnen blev så oss stora så dem kunde visa sin egen vilja på ett helt annat sätt än som bebisar.
Jag älskar verkligen min sambo, men jag orkar inte kämpa för att hålla ihop denna familjen längre. Men vågar väl inte riktigt ta steget att lämna. Sen kommer samvetet ifatt o jag tänker ofta ?har jag gjort tillräckligt??
Jag tar hand om allt i hemmet, städ, tvätt, matlagning, ekonomi (ser till att räkningar är betalda o försäkringar är tecknade) ordnar allt med förskola o skola, bvc o läkarbesök gällande barnen. Lika så gällande all planering får jag styra med. Pluss att jag är den som sätter regler o följer rutiner medan min sambo är mer ?låt gå?. Lika så har sambon o äldsta sonen noll tolerans mot varandra, bråkar nästan hela tiden.
Jag o sambon hittar aldrig på något tillsammans o jag känner att vi glidit ifrån varandra.
Jag har föreslagit massa saker så som parterapi, familjeterapi, försökt prata med honom om hur jag tänker o känner men antingen så säger han tvärnej till terapi eller så tar han på sig ?offerkoftan? vilket då ger mig dåligt samvete.
Min fråga är alltså? Ska jag verkligen kämpa mer?