• babba74

    Fler helt ensamstående föräldrar?

    Jag är ensam med min dotter på 14 månader, har varit det i stort sett sen hon föddes. Pappan finns med i bilden men kommer och går lite som han vill. Har inte tagit något ansvar alls under den här tiden. Det känns emmellanåt väldigt tungt att vara själv, att vara ensam med allt ansvar och inte ha någon avlastning eller hjälp.

    Jag undrar om det finns andra där ute i samma sits, som kan känna igen sig och lik som mig tycker det skulle kännas skönt att prata med någon som är med om liknande.

    Hör gärna av er i så fall!

  • Svar på tråden Fler helt ensamstående föräldrar?
  • Giftskåneman

    Många år sedan, mina barn är vuxna nu, men var ensamstående pappa när de nyss börjat förskola, men vet vad du går igenom, det är tufft och kämpigt varje dag året runt, lycka till.

  • HannahHorvath

    Hej,

    Jag är ensam förälder till tre barn i skolåldern. Är glad om jag får till det mest basala i livet just nu.

    Har du familj och vänner som kan stötta?

  • Giftskåneman
    HannahHorvath skrev 2020-02-19 17:57:26 följande:

    Hej,

    Jag är ensam förälder till tre barn i skolåldern. Är glad om jag får till det mest basala i livet just nu.

    Har du familj och vänner som kan stötta?


    Du menar tid till allt?
  • HannahHorvath
    Giftskåneman skrev 2020-02-19 21:40:35 följande:

    Du menar tid till allt?


    Vet inte hur du menar riktigt? Jag menar att jag har tagit ner förväntningarna på vad ett gott liv ska vara. För att bara klara av allt. Tiden är inte det största bekymret. Mer orken.
  • Giftskåneman
    HannahHorvath skrev 2020-02-19 21:56:58 följande:

    Vet inte hur du menar riktigt? Jag menar att jag har tagit ner förväntningarna på vad ett gott liv ska vara. För att bara klara av allt. Tiden är inte det största bekymret. Mer orken.


    Ok, jag tyckte tiden var största problemet, nu hade ju mamman barnen varannan helg så då kunde jag koppla av.
  • HannahHorvath
    Giftskåneman skrev 2020-02-19 22:09:12 följande:

    Ok, jag tyckte tiden var största problemet, nu hade ju mamman barnen varannan helg så då kunde jag koppla av.


    Ja, då hade du lite andrum att se fram emot. Tufft ändå.

    Möjligt att jag kommer tycka att tiden är ett större problem den dagen jag orkar jobba heltid.
  • Giftskåneman
    HannahHorvath skrev 2020-02-19 22:15:39 följande:

    Ja, då hade du lite andrum att se fram emot. Tufft ändå.

    Möjligt att jag kommer tycka att tiden är ett större problem den dagen jag orkar jobba heltid.


    Man är ju utan vuxenkontakt på kvällarna, det tar på orken
Svar på tråden Fler helt ensamstående föräldrar?