• Astriidlind

    Skorv i hårbotten

    Vi har köpt borago som skall vara mot skorv i hårbotten.

    Är det någon som använt det och isåfall hur mycket brukar man lägga i hårbotten och skall detta tvättas av någon gång?

    Står att det skall användas tre gånger per dag.

  • Svar på tråden Skorv i hårbotten
  • legomum

    Jag hade i massor av cocosolja i barnets hårbotten. Lät det sitta en liten stund och sedan försiktigt "rugga" och sedan kamma bort. Räckte med ett tillfälle.

    Vill du verkligen hålla på flera gånger om dagen med det du har köpt?

  • Astriidlind
    legomum skrev 2019-07-03 17:56:15 följande:

    Jag hade i massor av cocosolja i barnets hårbotten. Lät det sitta en liten stund och sedan försiktigt "rugga" och sedan kamma bort. Räckte med ett tillfälle.

    Vill du verkligen hålla på flera gånger om dagen med det du har köpt?


    Egentligen inte men det är ganska mycket så därför har jag köpt detta. Har redan provat olja.
  • syntharen

    Jag använde det till min ena son när han var runt 2 år. Jag gnuggade in det morgon och kväll i några dagar utan att skölja ur det. Sedan tog jag en luskam och kammade håret. Nästan all skorv åkte med kammen. Väldigt tillfredsställande

  • viseversa
    syntharen skrev 2019-07-03 18:16:48 följande:
    Jag använde det till min ena son när han var runt 2 år. Jag gnuggade in det morgon och kväll i några dagar utan att skölja ur det. Sedan tog jag en luskam och kammade håret. Nästan all skorv åkte med kammen. Väldigt tillfredsställande smile1.gif
    Åh kan tänka mig. Ingen av mina 5 barn har haft skort men jag hoppades nästan dom skulle fgå det. Sjukt kanske men det skulle vara så härligt att plocka bort det. 
  • syntharen
    viseversa skrev 2019-07-03 18:20:22 följande:

    Åh kan tänka mig. Ingen av mina 5 barn har haft skort men jag hoppades nästan dom skulle fgå det. Sjukt kanske men det skulle vara så härligt att plocka bort det. 


    Han har fortfarande lite skorv men vägrar krämen och inte får jag pilla bort det med nageln heller... men ibland går det om han är upptagen med nåt program på tvn så då passar jag på. Häääärligt
  • Astriidlind

    [quote=79733340][quote-nick]syntharen skrev 2019-07-03 18:16:48 följande:[/quote-nick]Jag använde det till min ena son när han var runt 2 år. Jag gnuggade in det morgon och kväll i några dagar utan att skölja ur det. Sedan tog jag en luskam och kammade håret. Nästan all skorv åkte med kammen. Väldigt tillfredsställande

    [/

    Min son har nämligen väldigt mycket hår så det ser väldigt kletigt ut och blev osäker på om man skulle duscha av det.

    Men då vet jag, bara att fortsätta smörja på då. Tack så mycket :)

  • syntharen
    Astriidlind skrev 2019-07-03 19:55:59 följande:

    [quote=79733340][quote-nick]syntharen skrev 2019-07-03 18:16:48 följande:[/quote-nick]Jag använde det till min ena son när han var runt 2 år. Jag gnuggade in det morgon och kväll i några dagar utan att skölja ur det. Sedan tog jag en luskam och kammade håret. Nästan all skorv åkte med kammen. Väldigt tillfredsställande

    [/

    Min son har nämligen väldigt mycket hår så det ser väldigt kletigt ut och blev osäker på om man skulle duscha av det.

    Men då vet jag, bara att fortsätta smörja på då. Tack så mycket :)


    Ja håret blir väldigt fett och kletigt, jag passade på att göra det över en helg så han inte hade det på förskolan. Min son hade (och har fortfarande, han fyller 3 om några månader) väldigt tunt hår, som babyhår, så det var rätt lätt att gnugga in hårbotten. Kan tänka mig att det är svårt om håret är tjockt och kanske lite längre.
  • Astriidlind

    [quote=79733879][quote-nick]syntharen skrev 2019-07-03 21:45:06 följande:[/quote-nick]Ja håret blir väldigt fett och kletigt, jag passade på att göra det över en helg så han inte hade det på förskolan. Min son hade (och har fortfarande, han fyller 3 om några månader) väldigt tunt hår, som babyhår, så det var rätt lätt att gnugga in hårbotten. Kan tänka mig att det är svårt om håret är tjockt och kanske lite längre.

    Min son är bara 2 månader och har jättemycket hår :*)

  • syntharen
    Tow2Mater skrev 2019-07-03 22:50:49 följande:

    head and shoulders shampo funkar


    Ja det gjorde det på min äldsta son men inte på den andra tyvärr.
Svar på tråden Skorv i hårbotten