• FamilylifeNA

    Bindor för mycket mens!

    Hej!

    Jag undrar vad ni tjejer/kvinnor med mycket mens använder för bindor då mina inte säljs mer????????

    Tack!

  • Svar på tråden Bindor för mycket mens!
  • Anonym (Linda)

    Köper tjocka bindor, det finns bra sortiment på apoteket.

  • Anonym (M)

    Börjat med menskopp istället. Såå mycket bättre än tamponger och bindor.

  • Fins Mamma

    Fprsya dagarna anbänder jag tampong super och nattbinda. Sen bara tampong.

    Kan nattbinda kanske vara något?


    ?
  • FamilylifeNA

    Använder nattbinda under dagen, behöver nästan något större/som suger åt sig mer. Jag tycker tampong är obehagligt/gör ont, är det samma med menskopp?

  • Fjäril kär
    FamilylifeNA skrev 2019-07-04 08:17:09 följande:

    Använder nattbinda under dagen, behöver nästan något större/som suger åt sig mer. Jag tycker tampong är obehagligt/gör ont, är det samma med menskopp?


    Skaffa medicin som gör att du blöder mindre.
  • Anonym (M)
    FamilylifeNA skrev 2019-07-04 08:17:09 följande:

    Använder nattbinda under dagen, behöver nästan något större/som suger åt sig mer. Jag tycker tampong är obehagligt/gör ont, är det samma med menskopp?


    Nej, den känns inte alls. Tycker iofs inte att tampong gör inte heller, förutom att ta in/ut den ibland.
  • Wench85
    FamilylifeNA skrev 2019-07-03 18:24:35 följande:

    Hej!

    Jag undrar vad ni tjejer/kvinnor med mycket mens använder för bindor då mina inte säljs mer????????

    Tack!


    Jag kan varmt rekommendera Cyklo F, receptfri medicin på apoteket som minskar mensen massor.

    Det kan även vara värt att gå till ungdomsmottagning/mvc och kolla upp så din rikliga mens inte beror på något annat.
  • FamilylifeNA

    Jag använde en sådan medicin förut, men nu tar jag p-piller och mensen har blivit mindre. Mitt största problem är att jag behöver en binda som täcker en sån stor del som möjligt.

Svar på tråden Bindor för mycket mens!