• Thu 4 Jul 2019 14:42
    388 visningar
    3 svar
    3
    388

    Samla krediter

    Hej någon som vet? Jag har ca 30000 i krediter jag skulle vilja betala av på ett bräde p.g.a alla räntor, det är mitt ex jag hjälpt, en kompis och en fd kompis (blåögd o dum) man får vara glad att det inte är mer och det enda problemet egentligen är att vi behöver belåna huset p.g.a tvångsanslutning till kommunalt vatten SÅ min fråga är: Ser banken mitt ihopbakslån på 30.000? De kanske ändå ser krediterna? Jag är så dåligt insatt i detta och man kan ju inte gärna fråga banken.. ?? Är det bättre betala av ett tag till och i så fall låna efter banklånet?Tacksam för svar! Ps tar gärna emot tips på kreditinstitut)

  • Svar på tråden Samla krediter
  • Thu 4 Jul 2019 15:01
    #1

    Det bästa är att inte ha dåliga krediter. Men det verkar du veta så jag tänker inte moralisera över det.

    Om du tar ett nytt lån (jag antar att det är ett blancolån) så kommer din bank som du har huslånet hos se det på en kreditupplysning. Krediter och andra lån är dessutom något en bank frågar efter rent generellt vid en ansökan.

    Jag vet inget om era inkomster men ett blancolån på 30 tusen kan väll knappast vara svårt att få med två fasta jobb? Det låter smart att betala av dyra krediter för att få ner räntan.

    Huruvida det påverkar er ansökan för att utöka huslånet för att kunna betala VA-anslutning är omöjligt att svara på utan att veta mer om er privatekonomi. Men, alternativet finns ju också att ni tar ett blancolån som täcker det också. Naturligtvis till en högre ränta men om nu fascisterna (kommunen) tvingar er att ansluta er så finns inget alternativ kanske om inte banken ger er lån.

  • Thu 4 Jul 2019 15:31
    #2
    Brasseriet skrev 2019-07-04 15:01:55 följande:

    Det bästa är att inte ha dåliga krediter. Men det verkar du veta så jag tänker inte moralisera över det.

    Om du tar ett nytt lån (jag antar att det är ett blancolån) så kommer din bank som du har huslånet hos se det på en kreditupplysning. Krediter och andra lån är dessutom något en bank frågar efter rent generellt vid en ansökan.

    Jag vet inget om era inkomster men ett blancolån på 30 tusen kan väll knappast vara svårt att få med två fasta jobb? Det låter smart att betala av dyra krediter för att få ner räntan.

    Huruvida det påverkar er ansökan för att utöka huslånet för att kunna betala VA-anslutning är omöjligt att svara på utan att veta mer om er privatekonomi. Men, alternativet finns ju också att ni tar ett blancolån som täcker det också. Naturligtvis till en högre ränta men om nu fascisterna (kommunen) tvingar er att ansluta er så finns inget alternativ kanske om inte banken ger er lån.


    Ja exakt, jag tänker bäst få ner räntan och bli av med krediterna (3st) Man borde bara kunna förklara vid besöket hos banken när vi väl får räkningen gällande tvångsanslutningen, att jag ville sänka månadskostnaden så jag tog ett ihopbakslån. För om de ändå ser krediter (tex Klarna) när vi besöker dem så är det kanske bättre bara se tex Resurs Bank som namn som kommer upp (blancolån om vi kallar det så)
  • Fri 5 Jul 2019 19:03
    #3

    Vad är dina räntor idag?

Svar på tråden Samla krediter