• Samisam

Vägglöss!!!!

Hej!

Det är så att det visat sig finnas vägglöss hos mig. Finns inga i andra längdenheter i byggnaden. Då föreningen endast bekostar ineffektiva sätt som kiselpulver som av vad jag förstått kan ta evigheter att döda vägglöss med har jag funderat på att bekosta värmebehandling av hela bostaden själv. Min fråga är om någon här utfört en värmebehandling av hela lägenheten och hur resultatet blev? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vägglöss!!!!
  • Praktisk58

Antingen har du själv dragit hem dom. Eller så är det en granne som du inte pratat med som har tagit hem dom. Klart att om du vet att du själv gjort det så kan behandlingen löna sig. Annars borde du finna den "skyldiga" grannen först

• Samisam

Vägglushundar har varit i samtliga lägenheter och det har bara funnits hos mig. Så ja det är nog jag som tagit dit dem, inga konstigheter med det. Det jag vill veta är om värmebehandling av hela lägenheten är effektiv och värt de 35 tusen som det kostar eller är det lika tramsigt som kiselpulver och gifter som inte ens dödar en fluga som används.

• Kramklubba
    Samisam skrev 2019-07-04 18:48:37 följande:
    Vägglushundar har varit i samtliga lägenheter och det har bara funnits hos mig. Så ja det är nog jag som tagit dit dem, inga konstigheter med det. Det jag vill veta är om värmebehandling av hela lägenheten är effektiv och värt de 35 tusen som det kostar eller är det lika tramsigt som kiselpulver och gifter som inte ens dödar en fluga som används.
    Kisel är skitbra. Du dillar i nattmössan.
  • Anonym (Bläää)
    Samisam skrev 2019-07-04 18:48:37 följande:

Bläää har du varit utomlands och inte behandlat resväskan på rätt sätt när du kom hem? Eller var kommer dom ifrån?
  • Anonym (Besserwisser)

Självklart ska du börja med kiselgur! Det är ett miljövänligt sätt att bekämpa vägglöss. Följ instruktionerna noga. Finns som pulver, men även som tejp (Nattaro).

Värmebehandling bör vara den absolut sista utvägen. Det kan ta lång tid och du kan inte bo i lägenheten under tiden.

• Anonym (A)
    Anonym (Besserwisser) skrev 2019-07-04 20:31:02 följande:
    Självklart ska du börja med kiselgur! Det är ett miljövänligt sätt att bekämpa vägglöss. Följ instruktionerna noga. Finns som pulver, men även som tejp (Nattaro).

Värmebehandling bör vara den absolut sista utvägen. Det kan ta lång tid och du kan inte bo i lägenheten under tiden.
    Det tycker jag med.
  • Samisam

Nu är det så att jag inte har lust och agera lockbete i flera månader och dessutom förstöra min säng och soffa med deras avföring, blod och ömsade skin. Som sagt har de inte hunnit etablera sig i min lägenhet så min säng och soffa va helt rena. Hunden kunde hitta en i garderoben. Detta va 3 veckor sedan, och för två dagar sen va hunden där igen och kunde inte hitta något. Jag vill helt enkelt vara på den säkra sidan och utrota alla ägg osv utan att det behöver bli en infestation av dem. Värmebehandling är också miljövänligt och jag kan skaffa boende under några dagar. Jag vill få höra av de som gjort en värmebehandling om hur effektivt detta va.

Svar på tråden Vägglöss!!!!