• Thu 4 Jul 2019 22:06
    2624 visningar
    2 svar
    2
    2624

    Blödning 2 dagar innan BIM?!

    Hej!

    Jag fick i måndags BIM-4 ganska mycket länsväg. Mer än vad jag brukar ha, och får aldrig mensvärk innan mensen kommer. Dagen efter vaknade jag på morgonen och det kom lite brun flytning på pappret. Höll sig så under dagen. Kom lite på trosskyddet. Hade sex på kvällen. På morgonen dagen efter kom det 1 msk ?färskt? blod i toaletten och lite i trosskyddet under dagen. Men mycket mindre än mens. Har haft ganska ont i magen under dagen till och från och sen kommer det på kvällen igen. Imon är BIM och hoppas på ett +... missfall? Tidig och mindre mens? Gravid? Är det någon annan som har upplevt detta?

  • Svar på tråden Blödning 2 dagar innan BIM?!
  • Fri 5 Jul 2019 07:26
    #1

    Kan ha varit nidblödning. Vid MF blöder man oftast rätt kraftigt.

    Kan även ha varit en mellanblödning. Det har jag haft några gånger. Då börjar mensen tidigare med småskvättar och mensvärk.

    Har du gjort graviditetstest? Om inte, så gör det.

  • Fri 5 Jul 2019 09:36
    #2

    Jag fick precis så denna månaden också. Började med lite brunt bim-3 som fortsatte med lite färskt blod då och då under två dygn till. Plussade sedan på bim-1 (eller egentligen tidigare men vågade inte tro på det då). Började sedan på bim blöda kraftig och blöder fortfarande så har fått ett tidigt missfall.

    Men sen kan jag också säga att med mitt första barn fick jag lite liknande! Jag började få lite bruna flytningar bim-1, plussade, kom lite lite färskt blod också men i princip bara när jag torkade mig. Det höll väl i sig 1 och en halv dag och försvann sen. Och hon är 8 år idag så det behöver inte gå dåligt!

    Men jag hade nog väntat att ta test om jag var du! Om jag hade varit mindre otålig denna månaden så hade jag ju tagit detta för mens och ej missfall och det hade inte känts lika deppigt.

    Håller tummarna för att det är en liten knodd som är i din mage <3

Svar på tråden Blödning 2 dagar innan BIM?!