• Anonym (NN)
    Sat 6 Jul 2019 11:19
    7593 visningar
    21 svar
    21
    7593

    Trivs du med att vara singel?

    Jag har levt i ett förhållande i över 20 år och har glömt hur det var att leva som singel.

    Ibland glorifierar jag singellivet; att kunna göra vad man vill, när man vill, utan att behöva ta hänsyn till någon annan.

    Men jag ser bara den ljusa sidan, t.ex. på helgen ute på krogen där man kan ragga på vem man vill. Jag ser inte resterande tid under veckan när många nog känner sig ensamma.

    Hur trivs du med singellivet? Är det så bra som jag ibland föreställer mig eller är det ofrivilligt och tråkigt?

  • Svar på tråden Trivs du med att vara singel?
  • Anonym (Mn)
    Sat 6 Jul 2019 17:16
    #1

    Jag går aldrig på krogen eller raggar/letar ny.

    Men jag älskar att va singel! Som det känns nu så vill jag aldrig träffa någon igen.

  • Anonym (Ensam tjej)
    Sun 7 Jul 2019 08:16
    #2

    Jag har varit singel i drygt 7 år & jag hatar det.
    Har dock skaffat mig en kk, som kommer hit i bland.

    Är medlem på flera dejtingsidor, men det verkar totalt omöjligt att finna kärleken...
    De allra flesta vill bara ha sex, de bor för långt bort etc. 
    De män som jag är intresserad/matchar med är inte intresserade av mig osv.

  • Anonym (Singe­l)
    Sun 7 Jul 2019 14:07
    #3

    Jag är singel sen 2 år och jag älskar det. Lämnade ett 17 år långt förhållande och känner bara att det var precis så skönt som jag trodde. Har en god relation med exet och gör det jag känner för på barnfria veckor. Jag söker inte nån ny men blir uppvaktad hela tiden(för de som tror att det är kört efter 40).

  • Sun 7 Jul 2019 14:18
    #4

    Trivs absolut inte som singel, men är det inte nu heller. I min ålder har de flesta familj, barnen börjar bli stora och man börjar kunna umgås mer med sin partner och vännerna. Har ingen längtan till singellivet eller till någonting annat än det jag har.

  • Anonym (Depri­ssione­n)
    Sun 7 Jul 2019 14:24
    #5

    Det beror helt och hållet på ens utseende/karisma och könstillhörighet. En man behöver vara en 10 poängare eller lysa karaktär på 100 meters avstånd. En kvinna är det att vara något outgoing, vara i någolunda trim, inte så krävande samt slänga några blickar vid baren.

    Har du något av ovanstående blir du garanterat inte ensam.

  • Anonym (E)
    Sun 7 Jul 2019 14:40
    #6

    Ja, men inte av anledningarna du radar upp utan för att det är såå skönt att slippa bråk/tjafs, slippa bli utsatt för/oroa sig för att bli utsatt för otrohet, slippa gå igenom ?breakups? osv. (Som du kanske förstår har jag inga särskilt bra erfarenheter av förhållanden). Livet är för mig så mycket mer lugnt och stabilt som singel. Jag har slutat med allt dejtande och har inga planer på att försöka hitta någon ny. Ibland saknar jag dock att ha någon och börjar fundera på om jag kanske skulle börja dejta igen men den saknaden/längtan varar aldrig särskilt läge. Särskilt inte när man ser/hör/läser om vilka skitpartners och skitförhållanden många andra har, eller när man får se vilka dårar som finns på dejtingsidorna. T.ex alla dessa som redan har partner men letar efter någon att vara otrogen med...

    Skulle jag dock ha en bra partner och förhållande skulle jag aldrig lämna det. Så mitt råd är att om du har det bra så stanna i det. Chansen att du hittar det igen är jävligt liten. Du anar inte vilka idioter det finns där ute och hur svårt det är att träffa ?rätt?. Att vara ute och ragga på fyllon på helgerna är heller inget att lockas av kan jag lova dig...

  • Sun 7 Jul 2019 14:43
    #7
    Anonym (Ensam tjej) skrev 2019-07-07 08:16:57 följande:

    Jag har varit singel i drygt 7 år & jag hatar det.

    Har dock skaffat mig en kk, som kommer hit i bland.

    Är medlem på flera dejtingsidor, men det verkar totalt omöjligt att finna kärleken...

    De allra flesta vill bara ha sex, de bor för långt bort etc. 

    De män som jag är intresserad/matchar med är inte intresserade av mig osv.


    Varit i två gillar det inte. Pm om du vill
  • Anonym (Wtf)
    Sun 7 Jul 2019 14:46
    #8
    Anonym (Deprissionen) skrev 2019-07-07 14:24:05 följande:

    Det beror helt och hållet på ens utseende/karisma och könstillhörighet. En man behöver vara en 10 poängare eller lysa karaktär på 100 meters avstånd. En kvinna är det att vara något outgoing, vara i någolunda trim, inte så krävande samt slänga några blickar vid baren.

    Har du något av ovanstående blir du garanterat inte ensam.


    Du är fett OT. Tråden handlar om hur man trivs som singel, inte hur man ska hitta någon. Ta ditt bittra gnäll och dra!

    On topic:

    Jag trivs jättebra som singel! Har gjort hela resan med barn, otrogen man som ?jobbade? dygnet runt, sket i ungarna och mig men tyckte ändå att vi skulle ha sex varannan dag, trots total avsaknad av kärlek och respekt från hans sida.

    Efter 16 år då jag gjort allt för att vara honom till lags fick jag nog och tog ut skilsmässa, så skönt att slippa skiten!

    Är inne på mitt femte år som singel och jag känner mig så FRI!
  • Fri 12 Jul 2019 21:59
    #9

    5 år frivilligt nu och njuter för fullt

  • Anonym (inte längre­)
    Fri 12 Jul 2019 22:10
    #10
    Anonym (Ensam tjej) skrev 2019-07-07 08:16:57 följande:

    Jag har varit singel i drygt 7 år & jag hatar det.
    Har dock skaffat mig en kk, som kommer hit i bland.

    Är medlem på flera dejtingsidor, men det verkar totalt omöjligt att finna kärleken...
    De allra flesta vill bara ha sex, de bor för långt bort etc. 
    De män som jag är intresserad/matchar med är inte intresserade av mig osv.


    Är lite i samma situation. Kan väl inte säga att jag hatar det, kan nog älska mina ensamhetsstunder och njuta, men hade aldrig kunnat föreställa mig hur svårt det skulle vara att hitta nån att bli kär tillsammans med. Har nog tagit det ganska för givet att ha nån att älska förut. Någon man kan ha sex med i princip när man känner för det med tonvis av ömhet och smekningar i vardagen. Härliga kyssar fort man ses och någon som berättar hur vacker och underbar man är.

    Grattis till din kk. Inte ens en sån har jag lyckats få till på något fungerande sätt på flera år. Jag vill alltid ha mer av de jag känt lust till än de kunnat och velat ge, så lagt ner det där med kk. Blivit småkär några gånger men då har de jag gillat har inte känt så tillbaks och vice versa. Lönlöst och alldeles för energikrävandeObestämd
Svar på tråden Trivs du med att vara singel?