• AniieeHär

    Halle Bailey har fått rollen som Ariel i remaken av Disney's Lilla Sjöjungfrun. Tankar?

    Här är sångerskan som ska spela Ariel i live-action-versionen av Den Lilla Sjöjungfrun.

    Image result for halle bailey

    Vad tycks?

    Diskutera gärna alla aspekter, men håll personangrepp utanför, tack.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Svar på tråden Halle Bailey har fått rollen som Ariel i remaken av Disney's Lilla Sjöjungfrun. Tankar?
  • Anonym (??)

    Ja och? Kunde nog inte bry mig mindre vem de väljer.

  • BurningDiamond

    Jag ser inget problem med det hela, bortsett från att jag inte är helt övertygad om hennes vokala färdigheter. Men med autotune så blir det säkert bra.

    Dock är jag nyfiken på om alla som blev tosiga över t. ex. Scarlett Johansen i Ghost in a Shell kommer bli lika upprörda över detta casting-val.

  • AniieeHär
    Långbenopluto skrev 2019-07-06 21:35:31 följande:

    Det blir väl bra, eller? Fattar inte vad du vill ha för reaktioner?


    Precis det vill jag ha. Reaktioner.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Anonym (??) skrev 2019-07-06 21:37:16 följande:

    Ja och? Kunde nog inte bry mig mindre vem de väljer.


    Ok.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    BurningDiamond skrev 2019-07-06 21:38:32 följande:

    Jag ser inget problem med det hela, bortsett från att jag inte är helt övertygad om hennes vokala färdigheter. Men med autotune så blir det säkert bra.

    Dock är jag nyfiken på om alla som blev tosiga över t. ex. Scarlett Johansen i Ghost in a Shell kommer bli lika upprörda över detta casting-val.


    Jag har faktiskt inte hört henne sjunga än (hade inte en susning om vem hon var förän igår). Jag ska leta upp något.

    Folk har reagerat. Tro mig....
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (?)

    Inget konstigt alls. Nu för tiden ska allt vara politiskt korrekt, så valet var väl självklart att en icke-vit skulle få rollen.

  • BurningDiamond
    AniieeHär skrev 2019-07-06 21:43:16 följande:
    Jag har faktiskt inte hört henne sjunga än (hade inte en susning om vem hon var förän igår). Jag ska leta upp något.

    Folk har reagerat. Tro mig....
    Jag är övertygad om att folk har reagerat. Det jag undrar är om det är samma folk som reagerar vid "kulturell appropriering" eller "white washing" som reagerar nu.
  • BurningDiamond
    BuoBä skrev 2019-07-06 21:49:15 följande:

    Lol jag läste Halle Berry och tänkte "tja det är väl ok, men är inte hon lite i äldsta laget för den rollen?..".

    Och tydligen är det inte bara jag som läst fel: www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2019/07/04/entertainment/halle-berry-halle-bailey-the-little-mermaid/index.html


    Hahaha! Min felläsning också! Jag tänkte att Halle Berry inte är känd som sångerska och var därför lite skeptisk.
Svar på tråden Halle Bailey har fått rollen som Ariel i remaken av Disney's Lilla Sjöjungfrun. Tankar?