• Anonym (TS)

Utslag vid sex

Det senaste året ungefär har min kille börjat få utslag på ollonet ibland när vi har sex. Han får som röda utslag/prickar och blir öm och snoppen luktar illa. Det brukar försvinna efter en vecka ungefär. För en vecka sen hade vi sex och även då blev han öm och fick utslag/prickar (det kommer alltid direkt efter sexet). För några dagar sen blev även jag öm i underlivet (inre blygdläpparna främst) och lite klåda. Har även fått något tjockare flytningar som är gulvita och luktar ytterst lite. Har svårt att tro att det är svamp då flytningarna inte är i närheten av lika gryniga som då, samt att flytningarna inte luktar lika illa.

Egentligen borde vi väl gå till läkare och kolla upp vad det kan vara men det känns så fruktansvärt pinsamt, och som sagt kommer det endast i samband med sex och absolut inte varje gång.

Att tillägga, vi har vart ett par i 5 år, båda är testade för könssjukdomar inom det senaste halvåret och vi har inte legat med någon annan.

Någon som haft liknande?

• Svar på tråden Utslag vid sex
  • Anonym (Svamp)

Det låter absolut som underlivssvamp. Jag och Xet hade samma problem. Det visade sig att jag fick det pgr av att jag tog P-piller (de förändrade hormonbalansen därnere) och killen fick utslag på ollonet.

Köp Canasten receptfri kräm på apoteket och smörj med det. Går det bort så är det svamp. Canasten hjälpte för oss, plus att jag slutade med p-piller och bytte preventivmedelsmetod.

• Pierott

Röda prickar på ollonet är garanterat svamp. Flytningarna vid svamp luktar inte illa heller, du tänker nog på bakteriell vaginos där flytningarna luktar rutten fisk.

Köp vagitorer och kräm mot svamp som både du och din partner ska använda.

• Anonym (TS)
    Anonym (Svamp) skrev 2019-07-07 12:26:00 följande:

Det låter absolut som underlivssvamp. Jag och Xet hade samma problem. Det visade sig att jag fick det pgr av att jag tog P-piller (de förändrade hormonbalansen därnere) och killen fick utslag på ollonet.

Köp Canasten receptfri kräm på apoteket och smörj med det. Går det bort så är det svamp. Canasten hjälpte för oss, plus att jag slutade med p-piller och bytte preventivmedelsmetod.

Jag är gravid just nu och för ett år sen använde vi inget skydd. Men alltså kan man ha ?kronisk svamp? som framkallar utslag på hans ollon? Han får ju inte det efter varje gång vi har sex, och detta problem har ju kommit det senaste året.
    Pierott skrev 2019-07-07 12:33:11 följande:

Röda prickar på ollonet är garanterat svamp. Flytningarna vid svamp luktar inte illa heller, du tänker nog på bakteriell vaginos där flytningarna luktar rutten fisk.

Köp vagitorer och kräm mot svamp som både du och din partner ska använda.

Får köpa det och testa! Har haft svamp förut och då upplevde jag väldigt gryniga flytningar med stark lukt (träffade läkare då och fick diagnosen svamp). Det är ganska precis ett år sen och då behandlades bara jag. Får köpa det igen och säga till min partner att också använda det. Kan underlivet kännas ömt och svullet när man har svamp?
  • Anonym (Gravvis)

Om du är gravid så kan du ju fråga på BVC nästa kontroll.

Kondylom kan ligga latent i kroppen länge innan det ger symptom eller ens ger symptom alls.

Även balanit kan det vara. Googla och jämför bilderna.

• Pierott
    Anonym (TS) skrev 2019-07-07 19:07:48 följande:

Jag är gravid just nu och för ett år sen använde vi inget skydd. Men alltså kan man ha ?kronisk svamp? som framkallar utslag på hans ollon? Han får ju inte det efter varje gång vi har sex, och detta problem har ju kommit det senaste året.Får köpa det och testa! Har haft svamp förut och då upplevde jag väldigt gryniga flytningar med stark lukt (träffade läkare då och fick diagnosen svamp). Det är ganska precis ett år sen och då behandlades bara jag. Får köpa det igen och säga till min partner att också använda det. Kan underlivet kännas ömt och svullet när man har svamp?

Ja svamp kliar, svider, hettar och man kan svullna och bli öm.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Gravvis) skrev 2019-07-07 19:11:00 följande:

Om du är gravid så kan du ju fråga på BVC nästa kontroll.

Kondylom kan ligga latent i kroppen länge innan det ger symptom eller ens ger symptom alls.

Även balanit kan det vara. Googla och jämför bilderna.

Kan ju höra med min barnmorska. Kondylom har vi inte och han har inte balanit.
Svar på tråden Utslag vid sex