• Anonym (??)

Inbuktning på ena sidan av sonens skalle, 4 år

Sonen på 4 år klippte sig väldigt kort häromdagen och nu ser man som ett område, mitt uppe på huvudet fast på ena sidan, där det buktar inåt något. Alltså ingen kraftig inbuktning men man ser och känner en viss skillnad från den andra sidan på skallen.

Är detta normalt? Har era barn så?

Har aldrig tänkt på det innan då han nästan alltid haft längre hår.

• Svar på tråden Inbuktning på ena sidan av sonens skalle, 4 år
  • Anonym (Bebis)

Han kanske låg mycket på den sidan som bebis? Huvudet formar sig snabbt på bebisar och om man inte gör något åt det då får man leva med det. Har en kompis vars dotter på 9år har helt platt huvud på ena sidan. Ser inte klokt ut.

• Anonym (??)
    Anonym (Bebis) skrev 2019-07-07 21:45:36 följande:

Han kanske låg mycket på den sidan som bebis? Huvudet formar sig snabbt på bebisar och om man inte gör något åt det då får man leva med det. Har en kompis vars dotter på 9år har helt platt huvud på ena sidan. Ser inte klokt ut.

Hoppas att det är så. Bara tycker att det är konstigt att det är mitt uppe på huvudet nästan. Vet att jag var noga med det att han inte skulle få platt/snett huvud bak. Tråkigt för din kompis dotter att det syns så tydligt. Det här syns nästan inget.
  • Anonym (-)

Du skriver förvisso på sidan, men min spontana tanke var fontanellen - som på vissa buktat inåt även när skallbenet växt ihop. Den kan sitta alltifrån längre fram- precis ovanför pannan, till mitten och även längst bak - men alltid uppepå huvudet och inte på sidan.

Svar på tråden Inbuktning på ena sidan av sonens skalle, 4 år