• Mollan

Avslag - hur länge?

Lilltösen är två veckor och under ett par dagar har avslaget minskat ordentligt. Men idag droppade det blod igen. Mörkrött visserligen, men det kändes som ett steg tillbaka. Hur länge hade ni avslag och hur tog det sig ut efter ett tag, typ två veckor?

• Svar på tråden Avslag - hur länge?
  • jojjo113

Man kan ha avslag i upp till 10 veckor efter en förlossning..

För mig avtog det mycket efter två veckor, men det höll ändå på allt som allt i 6 veckor..

• Crappy

Jag fick använda trosskydd ca 1 mån efter min son föddes.........tror att det varierar väldigt mycket........det är inte så kul

• Jennie Brunflo

Ca 5 veckor hade jag avslag...i varierad mängd.

Det var mer och det var mindre...men efter 5 veckor kunde jag sluta med skydd.

• liann

Mitt har avtagit nu efter 3 veckor, men det sägs att det kan komma tillbaka. Hoppas att det håller sig borta nu, vill ju inte gå med blöja :) dag som natt

• Matriark

Den här frågan tänkte jag själv precis ställa.. mitt såg ut att sluta för en vecka sedan, men igår och idag har det varit tillbaka, brunt och rödrosa om vartannat. 4 veckar sedan förlossningen för min del. Förra gången hade det slutat helt efter 3 veckor.

• Daimler

12 veckor - inget onormalt enligt BM, men det kändes bra långdraget...

• Edwina

Jag hade i 7-8 veckor. Först trodde jag det slutat efter ca 4-5 veckor, men så återkom det rejält ett par veckor till.

• Miss Bubbelgum

Jag hade avslag i 4 veckor, sen 1 veckas uppehåll då jag trodde det var helt slut för det kom inte en droppe, sen mitt i natten PLOFF!!! Sen fortsatte det ca 3 veckor till. Så det kan nog vara väldigt olika det där.

• Chiqita75

Jag hade avslag i 12 veckor med alla tre barnen, otroligt drygt men det var det värt.

• Anna jkp

Vad skönt att höra att avslaget kan variera så. Slutade blöda ganska snabbt. Var utan sydd i en v. En natt sa det POFF så var det igång igen. Förra gången så var det färdigt på 1-2 v. Då behöver jag inte ringa o fråga.

• Karra1

10v, 5v och sist 3 v. - andra gången fick jag mycket sammandragande medicin och sista gången ännu mer sammandragande medicin så jag inte skulle blöda så länge.

• Kattflickan

Jag hade avslag misstänkt länge. Det visade sig vara så att jag hade en polyp på livmodern. Fick skrapas och efter det dröjde det ca två veckor tills jag slutade blöda helt.

• MARIA99

6 veckor efter första barnet & typ 2-3 efter andra. Det avtog snabbare med andra tjejen ..

• MotherOfTwo

Nästan sju veckor men på slutet var det minimalt lite. Det vara bara i en vecka jag änvände binda.

Svar på tråden Avslag - hur länge?