• Mon 8 Jul 2019 11:46
    260 visningar
    0 svar
    0
    260

    Varför bryr jag mig fortfarande??

    Hej! 
    Jag har ett problem som jag känner att jag behöver dela med mig av.

    Jag är en ganska ung tjej som blev tillsammans med en kille för första gången på riktigt för mer än 3 år sen. Han var även den som tog min oskuld.
    ALLA varnade mig om att han var en så kallad fuckboy och att alla han varit tillsammans med har han varit otrogen mot. 
    Men jag ville skaffa mig en egen uppfattning. Vi var tillsammans i 7 månader men sen gjorde jag slut eftersom jag tröttnade på förhållandet då det började bli tråkigt, som sagt, jag har väldigt ung här. (Han är äldre än mig) Det kom fram att under sommaren vi varit tillsammans hade han varit otrogen mot mig... 
    Fick reda på detta när jag funderade på att göra slut med honom. 

    Alla andra jag har varit tillsammans med efter honom har varit enkla att få ut ur minnet efter vi har gjort slut, men jag har aldrig glömt honom? Min "teori" är att de är för att han var min första "seriösa" pojkvän och att de är väl inte enkla att glömma isåfall. Samt att vi båda bor i en liten stad så de är enkelt att springa in i varandra. 
    Vi har inte haft någon kontakt på 2 år. Senaste gången var då vi bråkade grovt över sms. 

    Nu är jag tillsammans med en underbar kille. Vi har snart varit tillsammans i 2 år. 
    Jag älskar honom mer än livet själv och vi har en fantastisk relation osv osv... Jag ser verkligen honom som mina barns framtida pappa. 

    Nu till problemet... 
    Varje gång jag ser mitt ex nånstans tänker jag på honom minst i 1-2h efter och kollar alltid upp hans sociala medier osv. 
    Jag hatar honom otroligt mycket då han tex var otrogen över 10 gånger mot hans senaste tjej, även om hon inte är min vän så avskyr jag honom för det. 
    Han har även gått runt och pratat en del skit om mig. Vilket även jag har om honom. 

    Han är ett riktigt svin? Så varför vill jag vara hans vän?
    Varför vill jag vara en del av hans liv? Jag fattar verkligen ingenting. Varje gång jag ser honom vill jag bara vara med honom,( inte nödvändigtvist romantiskt). 
    Han hatar mig, jag hatar honom. 
    Varför bryr jag mig så innerligt om vad som sker i hans liv?

    Varför jag börjar bli orolig är eftersom vi var tillsammans för över 3 år sen, det var liksom länge sen nu?
    Jag är lycklig i mitt nuvarande förhållande och vill ALDRIG göra slut eller likanade, någonsin. 
    Därför frågar jag er: 
    Varför lägger jag så mycket av min tid på mitt ex? 

Svar på tråden Varför bryr jag mig fortfarande??