• Anonym (Ledsen)

    Stötta mig i aborten, ni äldre kvinnor

    Har skrivit i en annan tråd. Är 49 år och gravid. Fadern vill absolut ej behålla.

    Jag är så ledsen över detta. Inte att jag önskat bli gravid men nu när jag väl är det så känns det så sorhligt göra abort.

    Samrifigt vill jag vara kvar i min relation som annars är kärleksfull pch bra. Hat ett barn i mellanstadieåldern.

    Hjälp mig orka gå igenom detta.

    Jag förstår ju också att det är mkt som talar för abort, riskerna att man blir väldigt gammal föräöder osv.

    Bara så svårt känna sig så gravid och vänta på aborttiden.

  • Svar på tråden Stötta mig i aborten, ni äldre kvinnor
  • Praktisk58

    Vill du verkligen vara i en "kärleksfull" relation med någon som tvingar dig till abort ?

  • Anonym (Sök hjälp)

    Tycker du först och främst ska få en tid hos kurator och prata igenom dina känslor. Förstår att valet är tungt, men kom ihåg att du måste leva med beslutet oavsett vilket du tar, så för din skull, se till att vara säker!

  • Anonym (Nej)

    Jag stöttar bara abort när någon inte vill bli förälder. Det är inget konstigt med din ålder. Du kommer ju göra ultraljud, Kub och allting, följa graviditeten på Mvc. Som äldre mamma har du extra mycket livserfarenhet att stötta din mammaroll på vilket är positivt. Du är inte 80. Du är 49. Jag vet många asbra mammor med lyckliga tonåringar som födde dom i 40-årsåldern. Tonåringar med höga betyg och perfekt hälsa, underbara barn.

  • Anonym (A)
    Anonym (Sök hjälp) skrev 2019-07-08 16:56:20 följande:
    Tycker du först och främst ska få en tid hos kurator och prata igenom dina känslor. Förstår att valet är tungt, men kom ihåg att du måste leva med beslutet oavsett vilket du tar, så för din skull, se till att vara säker!
    Håller med, prata med en kurator.
  • Anonym (Vera10)

    Du bör inte göra abort, detta är din sista chans till ett syskon till ditt barn. Ett mirakel att bli gravid i din ålder. Gör du abort i din ålder kommer du att ångra dig, just pga att du är så gammal och (förmodligen) pga din ålder aldrig kommer att bli gravid igen. 49 år och gravid är ovanligt, mycket ovanligt.

Svar på tråden Stötta mig i aborten, ni äldre kvinnor