• Anonym (Kille)

Hur vet man om man är kär eller bara kåt?

Ja hur vet man? Det finns en tjej som jag gillar och jag tror att jag kanske är kär. Jag tänker på henne även efter jag har runkat, blir glad om hon skickar sms etc. Blir svartsjuk och lite ledsen inuti om hon nämner någon annan kille och pustar ut om jag får höra att det bara är en kompis. Men jag är också sjukt kåt på henne. Tänker bara på henne när jag fantiserar. Kan knappt lyssna på vad hon säger när vi pratar för jag är så kåt. Minsta blick eller beröring från henne (vi har inte haft sex eller gjort nåt sexuellt) gör att jag ryser på ett bra sätt. Alla delar av hennes kropp och utseende är perfekta. Hur vet man vilket det är? Finns det någon fråga man kan ställa sig.

• Svar på tråden Hur vet man om man är kär eller bara kåt?
  • Anonym (T)

Det är samma känsla med någon du inte har ett band till. Kärlek kommer efter flera månader tillsammans, kanske över 1-2 år av att ha investerat i varandra och relationen. Det du känner nu är attraktion. Det är förälskelse om det pirrar i magen och ditt hjärta slår dubbelslag när du ser henne, om du inte kan tänka på annat. Om du inte ärm er kåt på henne än någon annan av dom 190000 tjejerna du är kåt på så är det inget speciellt.

• Anonym (reallly)

Jag insåg det när jag mest tänkte på att jag ville hålla om henne. Hade nästan inga sexuella känslor, utan det var mer ömhet, jag ville vara snäll mot henne, att hon skulle vara trygg. Hon gjorde mig glad, och jag saknade henne när vi inte sågs. Det var fint helt enkelt Glad
    Andra sa att jag bara var kåt.
    Fuck them.

• Anonym (Kille)
    Anonym (T) skrev 2019-07-08 18:10:42 följande:

Det är samma känsla med någon du inte har ett band till. Kärlek kommer efter flera månader tillsammans, kanske över 1-2 år av att ha investerat i varandra och relationen. Det du känner nu är attraktion. Det är förälskelse om det pirrar i magen och ditt hjärta slår dubbelslag när du ser henne, om du inte kan tänka på annat. Om du inte ärm er kåt på henne än någon annan av dom 190000 tjejerna du är kåt på så är det inget speciellt.

Vi känner varandra ganska bra, har varit vänner i ett halvår och träffats mycket. Det finns en spänning mellan oss men hon är blyg så kommer nog inte ta något initiativ med mig och jag vill vara säker på att jag har riktiga känslor för henne (förälskelse är okej!) innan jag gör det. Så fin tjej, skulle aldrig vilja såra henne. Mardrömnen vore om vi hade sex och jag slutade känna så här efteråt. Det har hänt med en tjej innan. Ja det pirrar i magen av att titta på henne. Jag är i princip inte kåt på någon annan. Eller ja lite på en annan men det är för att hon är lite lik denna tjej utseendemässigt. Även när jag kollar porr söker jag bara efter tjejer med likmande utseende, annars ger det mig inget.
    Anonym (reallly) skrev 2019-07-08 18:14:35 följande:

Jag insåg det när jag mest tänkte på att jag ville hålla om henne. Hade nästan inga sexuella känslor, utan det var mer ömhet, jag ville vara snäll mot henne, att hon skulle vara trygg. Hon gjorde mig glad, och jag saknade henne när vi inte sågs. Det var fint helt enkelt 

Andra sa att jag bara var kåt.

Fuck them.

Jag skulle gärna vilja hålla om henne, kyssa henne. Men har definitivt mkt sexuella känslor. Men tänker på hur fint det vore att mysa med henne efter sex också.

Jag saknar henne när vi inte ses. Kan bli orolig att ngt är fel om vi inte höra på en dag. Och vill vara snäll med henne, därflr jag frågar här. Vill absolut inte såra henne. Underbar tjej.
  • Anonym (reallly)
    Anonym (Kille) skrev 2019-07-08 18:23:28 följande:
    Jag skulle gärna vilja hålla om henne, kyssa henne. Men har definitivt mkt sexuella känslor. Men tänker på hur fint det vore att mysa med henne efter sex också.

Jag saknar henne när vi inte ses. Kan bli orolig att ngt är fel om vi inte höra på en dag. Och vill vara snäll med henne, därflr jag frågar här. Vill absolut inte såra henne. Underbar tjej.
    Låter som du har känslor för henne, mer än bara sex. Du är nog förälskad.
    Jag var sexuellt attraherad av henne, men då hon är mkt yngre så var det annorlunda än om det varit en jämnårig. Jag var mer försiktig, varsam. Aldrig varit med om nåt sånt här tidigare. Aldrig träffat nån som henne heller.
  • Överste Senap

Om du inte känner annat än kåthet är du bara kåt.

I annat fall är det inte omöjligt att du är kär.

• Anonym (T)
    Anonym (Kille) skrev 2019-07-08 18:23:28 följande:

Vi känner varandra ganska bra, har varit vänner i ett halvår och träffats mycket. Det finns en spänning mellan oss men hon är blyg så kommer nog inte ta något initiativ med mig och jag vill vara säker på att jag har riktiga känslor för henne (förälskelse är okej!) innan jag gör det. Så fin tjej, skulle aldrig vilja såra henne. Mardrömnen vore om vi hade sex och jag slutade känna så här efteråt. Det har hänt med en tjej innan. Ja det pirrar i magen av att titta på henne. Jag är i princip inte kåt på någon annan. Eller ja lite på en annan men det är för att hon är lite lik denna tjej utseendemässigt. Även när jag kollar porr söker jag bara efter tjejer med likmande utseende, annars ger det mig inget.Jag skulle gärna vilja hålla om henne, kyssa henne. Men har definitivt mkt sexuella känslor. Men tänker på hur fint det vore att mysa med henne efter sex också.

Du tänker för mycket på dina känslor, det är typiskt killar. Det är vanligt att män tappar intresset efter att ni har haft sex, men det har inte med tjejen att göra. Det problemet finns inuti dig själv. Det handlar inte om ifall hon är ?den rätta? eller inte, det är ett mönster du har och som MÅNGA killar har.

Maktbalansen skiftas. Din attraktion bygger mycket på jakten, innan du har fått henne är hon på en piedestal och sen när du lyckats är hon inte längre ouppnåelig, ett mål att nå.

Det där handlar INGENTING om ifall du kan bli kär i henne på riktigt eller om hon är rätt tjej eller ej.

En del har det säkert att göra med att vi historiskt sett har nedvärderat kvinnors sexualitet vilket resulterat i att man sett kvinnor som har haft sex som besudlade, använda, förbrukade osv. Du tänker nog inte så och samhället fungerar inte så längre, det är jämställt, men kulturellt tar det mycket längre tid för sådana här föreställningar att försvinna.

Sen tror jag att du undermedvetet är rädd för att bli kär och förlora ditt oberoende.

När du har haft sex med henne och pirret försvinner (tillfälligt) och du upplever det som att känslorna försvunnit - Det är DÅ du kan BLI kär i henne, det är då hon har blivit mänsklig och sårbar för dig, innan dess är hon onåbar och ett objekt.

Om du vågar stanna kvar och stå ut med dom jobbiga känslor av skuld och oro och annat som kommer efter ni har haft sex, om du slutar analysera och försöka förstå dina känslor och bara fortsätter umgås med henne utan att krångla med krav på dig själv att känna på ett speciellt sätt, rädsla för att såra osv.

Vips fattar du plötsligt att du ÄR kär i henne.

Jag lovar <3
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (Kille) skrev 2019-07-08 18:02:54 följande:

Ja hur vet man? Det finns en tjej som jag gillar och jag tror att jag kanske är kär. Jag tänker på henne även efter jag har runkat, blir glad om hon skickar sms etc. Blir svartsjuk och lite ledsen inuti om hon nämner någon annan kille och pustar ut om jag får höra att det bara är en kompis. Men jag är också sjukt kåt på henne. Tänker bara på henne när jag fantiserar. Kan knappt lyssna på vad hon säger när vi pratar för jag är så kåt. Minsta blick eller beröring från henne (vi har inte haft sex eller gjort nåt sexuellt) gör att jag ryser på ett bra sätt. Alla delar av hennes kropp och utseende är perfekta. Hur vet man vilket det är? Finns det någon fråga man kan ställa sig.

Förutom att ha sex med henne. Vill du umgås? Vill du veta mer om henne? Bryr du dig om att veta och ta del av hennes intressen, humor, musik, osv? 

Tror all attraktion kan bli till kärlek, är nog svårt för dig att se nu om ni verkligen passar ihop eller inte. Du får nog fundera på om ni har roligt tillsammans och om hon får dig att må bra.
  • TriC

Ifall du vill umgås med henne ofta, även utan att ha någon form av sex, så är det ju ett tecken på att du är förälskad. ("Kär" är ett starkare ord, och det brukar inte vara någon tvekan när man kommit så långt i känslorna). 

Svar på tråden Hur vet man om man är kär eller bara kåt?