Honsomlängtar skrev 2019-07-09 16:04:18 följande:
Jag är idag 17+3 känner mig inte ett dugg gravid och har rul om en vecka.
Senaste jag såg bebis va i vecka 13+5 och då såg allt jätte bra ut enligt special mödravården.
Men nu har jag en gnagande oro att bebis dött. Jag har känt något som känt som bebis långt ner men detta är mitt första barn så jag funderar på om de e bebis eller tarmar.
Sambon kände något som kändes utanför magen i helgen men kan de va tarmarna med?
Jagvfår panik av att han säger att allt kommer se bra ut och att barnet kommer leva.
Varför kan jag inte tro på detta? Varför är jag så rädd.
Jag vill inte förlora detta barn.
Nån som känner samma?
Vet precis hur det känns att oroa sig så! Jag hade absolut noll bebismage när jag var på RUL och var helt övertygad om att det inte skulle vara nåt därinne eller att bebisen inte levde längre. Min sambo var helt kolugn och sa att allt var lugnt.
När vi kom på RUL så såg allt jättebra ut och BM förklarade att bebisen fortfarande låg väldigt långt ner innanför bäckenbenet och att det var därför jag varken kände så mycket eller hade nån mage än och att så fort bebisen kommer upp ur bäckenbotten så kommer det börja synas, hon hade helt rätt :)
Idag sitter jag här med en 1-åring som är högst vid liv! Du ska se att det går jättebra! Som ovanstående skrivit så är det ju inte särskilt vanligt att det inte gör det när du gått så pass långt :)