Vi säger fortfarande till varandra att vi älskar varandra
Jag och min exman är skilda sen ungefär 5 år tillbaka. Vi var tillsammans i 15 år och har två barn tillsammans. Skilsmässan var allt annat än trevlig. Vi bråkade fruktansvärt mycket och var riktigt osams ett tag. Nu har det gått ca 5 år och idag är relationen är riktigt bra och vi träffas flera gånger i veckan och fikar med barnen och ibland utan barnen. Dock är det en sak som har fått mig att börja fundera efter att mina kompisar påpekat detta. Nämligen att när vi pratar i telefon med varandra så avslutar vi alltid samtalet med kram kram jag älskar dig.
Mina vänner tycker det är helt rubbat att vi säger så till varandra med tanke på att det är slut mellan oss. Vad tycker ni, är det rubbat?
Jag är verkligen inte kär i mitt ex och jag kommer aldrig någonsin gå tillbaka till honom men han är verkligen min bästa kompis och han stöttar mig i allt och jag kan alltid ringa till honom om det är något och vice versa. Han kommer dock alltid finnas i mitt hjärta och jag är så sjukt tacksam att han finns i mitt liv fortfarande och det har bara blivit så att vi säger så till varandra. Men han är verkligen min närmaste vän och han känner mig bäst av alla. Allt det där negativa som fanns förut har vi arbetat förbi. Att han var otrogen mot mig har jag glömt och förlåtit och det gör inte ont längre. Men mina vänner ifrågasätter hur i helvete jag kan känna som jag gör. Efter allt vi gått igenom jag och mitt ex. Men både jag och mitt ex är så glada för det vi har tillsammans idag just för barnens skull. Vi är såna föräldrar som flera gånger om dagen kramar våra barn och vi talar om för barnen varje dag att vi älskar dom. Och barnen verkar väldigt glada över att jag och deras pappa kan skratta tillsammans och vi sitter ofta och pratar gamla minnen och skrattar åt tok som barnen har gjort. Vi är som en familj fortfarande även om både han och jag gått vidare med våra liv och har nytt förhållande både han och jag.
Men det verkar som väldigt många tycker det vi har ihop är konstigt, och det ska ofta klagas och gnälla på det vi gör och säger till varandra.
Därför undrar jag nu vad ni tycker? Är det rubbat och konstigt? Vi kan ju inte vara dom enda i världen som säger så till varandra och har den sortens relation till varandra.
Så vad säger ni? Ordet är fritt och det ska bli väldigt intressant att höra vad andra tycker om detta :)