• Anonym (Vilsen och nykär)

Att gå tillbaka

Jag och min man var gifta i 15 år. Skilde oss för 3 år sedan. Det var jag som gick. Jag har ångrat mig så mycket och så länge. Min man eller ja mitt ex pratar mycket och jag tror även han önskar att det blev "vi" igen. Men jag är så rädd att vi inte kan komma att förlåta varandra för dessa tre år som skilda. Och dessutom orsakerna varför vi skilde oss. Vi har vuxna barn men den yngsta bor hemma än hen är 16. Vad säger ni ska vi satsa? Eller har ni tips och råd? Vilsen är jag! Men mysigt nykär.. och livrädd..

• Svar på tråden Att gå tillbaka
  • Anonym (Jag)

Om jag kände som du så skulle jag inte tveka att gå tillbaks, speciellt då han är ensam och vill. Låt hjärtat bestämma.

• Anonym (Jag)

Det är nu du har chansen. Det är dumt att gå och gruva sig hela livet för att man inte har tagit steget.

Jag tror att ni kan förlåta varandra.

• Dexter dot com

Om ni har löst problemen som orsakade er skilsmässa hade jag absolut gett det en chans till.

• Anonym (Vilsen och nykär)

Problemen vi hade är nog inte lösta men vi lyssnade inte på varandra då och kanske vi skulle göra d mer nu.. känns som jag glömt varför jag lämnade den snällaste mannen jag känt överhuvudtaget .. Han är omtänksam och min allra bästa vän. Han känner mig mer än någon annan...

• Anonym (Jag)

Ring honom och tala om vad du känner för honom.

• Tecum

Du måste försöka igen, annars kommer du att ångra dig resten av livet och få svårt att gå vidare.

• Giftskåneman

Ni är de ni är, och kunde ni inte få ihop det under 15 år lär ni inte klara det nu heller tyvärr.

I början funkar det säkert men inom kort är ni tillbaka där ni slutade och ny skillsmässa.

Börjar man om finns alltid rädslan att det tar slut igen av samma anledning.

• Tecum
    Giftskåneman skrev 2019-07-12 09:36:40 följande:
    Ni är de ni är, och kunde ni inte få ihop det under 15 år lär ni inte klara det nu heller tyvärr.
    I början funkar det säkert men inom kort är ni tillbaka där ni slutade och ny skillsmässa.
    Börjar man om finns alltid rädslan att det tar slut igen av samma anledning.
    Men man är också medveten om hur dåligt det kändes EFTER att det tagit slut och det gör att man är mer rädd om relationen och mer tolerant mot sådant man retade sig på tidigare.
  • Giftskåneman

Menar du de ska bli ihop och oavsett hur det går ska de hålla ihop pga minnet av hur det kändrs efter första skillsmäsdan?

• Tecum
    Giftskåneman skrev 2019-07-12 11:21:47 följande:
    Menar du de ska bli ihop och oavsett hur det går ska de hålla ihop pga minnet av hur det kändrs efter första skillsmäsdan?
    Nej, men de vet vad som gick fel och kanske har de lärt sig något och kan göra om göra rätt nu.
  • Giftskåneman
    Tecum skrev 2019-07-12 11:35:33 följande:

Nej, men de vet vad som gick fel och kanske har de lärt sig något och kan göra om göra rätt nu.

Men om detta är så lätt, så lätt att ändra sin personlighet, varför gjordes det inte under äktenskapet?
  • Tecum
    Giftskåneman skrev 2019-07-12 11:55:11 följande:
    Men om detta är så lätt, så lätt att ändra sin personlighet, varför gjordes det inte under äktenskapet?
    Det är bara du som säger att det är lätt, om det vore så skulle alla som brutit upp kunna bli ihop igen. Det är istället svårt men det går om bägge vill.
  • Giftskåneman
    Tecum skrev 2019-07-12 12:03:59 följande:

Det är bara du som säger att det är lätt, om det vore så skulle alla som brutit upp kunna bli ihop igen. Det är istället svårt men det går om bägge vill.

Nä, nu missuopfattade du mig, jag tror det är oerhört svårt att ändra på sig, på de saker som orsakade skillsmässan.
  • Anonym (Do it)

Tycker du ska ge det en chans. Det ör ju uppenbart att ni älskar varandra så tveka inte.

Svar på tråden Att gå tillbaka