• Malinmana

    Söker efter personalvetare och blivande personalvetare!

    Hej!

    Jag är en 32 årig trebarns mamma som just nu arbetar som undersköterska i hemvården. Har i många år haft tankar på studier och redan för 3-4 årsedan har jag varit nyfiken på 1) Personal, organisation och ledarskap i Skövde (personalvetare) 2) medicinsk sekreterare i Skövde. Nu har jag kommit in på båda och det enda jag vet är att jag vill studera till något av dessa två. Försöker väga för -och nackdelar hit och dit. Men det är ta mig tusan inte lätt! Sen är jag ju inte ?ung? i den bemärkelsen längre och känner att jag måste välja rätt och absolut något som ger ett jobb. Ni som arbetar som eller pluggar till medicinsk sekreterare får också gärna svara MEN vad gäller personalvetare så är det inte lika givet vart eller vad man sedan kommer att arbeta som. Så jag ber främst om information om utbildning till personalvetare samt möjliga yrkestitlar och arbetsuppgifter. Jag vill veta allt!

    Mycket tacksam för svar!

    Kram på er

  • Svar på tråden Söker efter personalvetare och blivande personalvetare!
  • Petter och jag

    Jag känner två personalvetare som arbetar som enhetschefer inom äldreomsorgen och en som arbetar inom socialtjänsten med myndighetsutövning.

  • Malinmana
    Petter och jag skrev 2019-07-11 20:33:03 följande:

    Jag känner två personalvetare som arbetar som enhetschefer inom äldreomsorgen och en som arbetar inom socialtjänsten med myndighetsutövning.


    Jasså! Lite mer typiska socionomjobb:)
  • C.J

    Hej. Hur valde du tillslut? Jag har själv sökt till personalvetare i skövde inför hösten df undrar jag :)

Svar på tråden Söker efter personalvetare och blivande personalvetare!