• Annelie K

Någon som åt Jättenattljusolja o blev gravid?

Jag äter Jättenattljusolja som jag köpt på Hälsokost efter att jag fått tippset att börja äta det här på FL. Nu undrar jag om det är någon här som blivit gravid då de ätit dessa tabletter?
    Och isåfall hur många tabletter/dag ni ätit?

• Svar på tråden Någon som åt Jättenattljusolja o blev gravid?
  • LillKnoppen

Själv så blev jag gravid på det vanliga sättet; "blommor och bin" och min make etc...

Skojar bara!!!! Har ingen erfarenhet alls av dessa tabletter men vet att man ska vara försiktig med hälsokost. Hör med barnmorskan.

• Annelie K

haha, jasså säger du det ;)

Jo jag formulerade ju frågan lite fel... Menade mer om någon har bra erfarenheter av Jättenattljusolja? Någon som fått mer regelbunden mes tex? (och därmed kanske oxå gravid efter någon månad) Så svårt att räkna ut ÄL och BIM nu med min cykel som är på 28-50 dagar.

Jättetacksam för svar.

• liin

Efter en skrapning och sen en cykel som gjorde som den själv ville började jag äta Apiforce, bidrottningsgele (Hälsokost). Jag fick igång en jämn cykel och rejäla ägglossningar. Blev gravid och har bf nu på torsdag, den 19/8.

Lycka till!!!

• Annelie K

Liin: Tack för svbaret.
    Jag har ätit Apiforce en månad men den cykeln vart på 50 dagar, så jag slutade med pillrena... Men kanske åt jag för kort tid för att det skulle hinna stabilisera sig?!

• bubbelmaja

Annelie: är det så att du äter jättenattljusolja nu och bidrottninggelé förut? isåfall vore det intresseant att höra om skillnaderna. Tycker du alltså att jätte.. är bättre än bi..? Jag äter jätte... (efamol) niu men funderar på att äta apiforce sedan. Hjälps de åt tror du eller är de helt olika. Jag menar, är det bortkastat med denna period nu med efamol om jag ändå tänker ta apiforce sedan? bidrottninggelé verkar vara lite billigare, det är ju så dyra grejer det här!!

• Annelie K

Bubbelmaja:
    Jag undrar lite också om det är bortkastat att äta det apiforce/jättenattljusolja bara EN månad för att sedan byta...Kanske behöver man äta det ena en längre tid för att märka skillnaden. jag åt Apifoce en månad o det kanske är för kort tid...?

Märker inte av nån skillnad alls mot när jag åt apiforce...känner inga biverkningar heller.

Har du en regelbunden cykel?

• Snödroppen

Jag har ätit efamol i över en månad nu men jag har inte ens fått mens (i och för sig hade jag inte det innan heller, i allafall långt mellan dem). Jag ska köra och köpa apiforce istället för att se om det fungerar bättre.

• lillhoa

jag käkade apifprce en månad och blev gravid direkt!

Fast jag vet ju inte om det var därför... det var bara vårt andra försök!

• Jennaz

En vän till mig har en sjukdom. Hon fick rådet att äta Jättenattljusolja under en prövoperiod om tre månader så att kroppen skulle hinna ställa om sig!
    Jag tror att ni ska prova lite längre. Sjukdomen är ju inte det samma som det här, men jag tror att det tar ett tag för kroppen att vänja sig!

Lycka till med verkstaden! Kram -Jenna

• bubbelmaja

Anneli: jag har ingen aning om hur min mens är eftersom jag inte fått första mensen efter p-pellerstopp än. Jag började med efamol ändå, utan att veta och det skulle inte vara någon fara sa kvinnan i hälsokostbutiken. Det spelar ingen roll om man har "fel" på hormonnivån eller ej, bra ska de vara ändå.

• Annelie K

Okej, då behöver jag iaf inte oroa mig för att det "farligt" att äta dem. Och det är nog som ni säger att man ska äta dem längre än en månad för att det ska visa resultat på menscykeln.

Svar på tråden Någon som åt Jättenattljusolja o blev gravid?