• Sat 13 Jul 2019 17:14
    652 visningar
    4 svar
    4
    652

    6 månaders bebis feber äter bara gröt ingen ersättningen

    Min 6 månaders bebis har haft feber mellan 38 och 39 grader i 3 dagar men inte idag . Han verkar täppt i näsan men inte snorrig eller det rinner inget , det låter när andas han vill inte äta ersättningen men han äter gröt och mat portioner kan det vara så för han inte kan andas så bra ?

    Men dricker jätte lite vatten .Han är jätte gnällig

    Tänkte han får inte så mycket vätska ?

    Och kan det vara tänder??

    Förstår ingenting??

  • Svar på tråden 6 månaders bebis feber äter bara gröt ingen ersättningen
  • Sun 14 Jul 2019 01:39
    #1

    Hejsan 


    Ska barn ens äta fast föda i den åldern? 


    Ang täpptheten kanske du kan prova med en ång dusch i badrummet o låta han andas och se om det blir bättre. 


    Kan inte detta med barn så bra men råder dig till att ringa 1177 när du känner dig osäker!  


    Hoppas det löser sig ! 

  • Sun 14 Jul 2019 09:19
    #2

    Vår 6-månaders vägrar också ersättning, vill helst äta gröt men hemlagad mat eller barnmatsburkar fungerar också. Vaknar han under natten/tidigt på morgonen kan jag få honom att dricka ungefär 100ml ersättning om han fortfarande halvsover, annars vägrar han. Skriker och gråter så fort jag närmar mig med flaskan. Vägrar även välling. Har krånglat med detta i snart en månad men har nu gett upp, känns inte värt att varje måltid ska vara en kamp med en bebis som gråter hysteriskt när allting går bra och han är glad så långe han får fast föda. Vill minnas att problemen började i samband med 5-månaders vaccinet och feber han fick då, samt två tänder som passade på att spricka igenom samtidigt. Angående vatten har vi också haft svårt att få honom att dricka men blandar i lite extra vatten i maten och han har en flaska med handtag som han själv kan hålla och leka med och får då i sig lite vatten. Annars fungerar det bäst för oss om han får dricka ur ett vanligt glas som jag håller åt honom så testa det och se om det fungerar för er också.

  • Sun 14 Jul 2019 23:24
    #3

    Tack alla fina ?

    Jo han började dricka ersättning igen Men inte lika mycket som förut

    Andas bättre nu .

    Men är fortforande lite rosslig

    Hoppas det går över snart ????

  • Mon 15 Jul 2019 22:13
    #4

    Kanske tredagarsfeber?

Svar på tråden 6 månaders bebis feber äter bara gröt ingen ersättningen