• Fluffydandelions

    Min pojkvän är 29 år äldre, borde jag hålla det hemligt från min familj för alltid?

    Jag vet inte om det finns en chans att de kan acceptera vårat förhållande. Förhoppningen är att de inte dömer. Jag älskar honom verkligen och vill vara med honom, detta är inte vara en "fling". Jag är 20 och han är well, äldre än mig. Åldersskillnaden är inget som stör mig, jag trivs. Bryr mig inte heller om främlingars blickar.

    Men jag är orolig för hur min familj skulle reagera. Borde jag hålla det hemligt för de? Borde jag berätta? Och i sånna fall, hur i hela friden tar man upp den konversationen på bästa sätt?


    familj, råd, kärlek, åldersskillnad,
  • Svar på tråden Min pojkvän är 29 år äldre, borde jag hålla det hemligt från min familj för alltid?
  • Anonym (Hur?)

    Hur skulle en sådan sak kunna hemlighållas? Till att börja med syns det förstås att han är i ungefär samma ålder som dina föräldrar. Sedan är det ju inte direkt reaktorfysik att googla namn och ort för att få fram födelsedatum.

    Bättre att du står för att du tycker om honom som han är, trots åldersskillnaden.

  • Fluffydandelions
    Anonym (Hur?) skrev 2019-07-16 19:07:32 följande:

    Hur skulle en sådan sak kunna hemlighållas? Till att börja med syns det förstås att han är i ungefär samma ålder som dina föräldrar. Sedan är det ju inte direkt reaktorfysik att googla namn och ort för att få fram födelsedatum.

    Bättre att du står för att du tycker om honom som han är, trots åldersskillnaden.


    Menar att de inte alls vet om att han finns.
  • Tecum
    Fluffydandelions skrev 2019-07-16 19:23:13 följande:
    Menar att de inte alls vet om att han finns.
    Blir nog svårt att hålla hemligt en längre tid. Är han också inne på att hålla dig hemlig för sin bekantskapskrets? Då känns det inte som ett jättestablit förhållande.
  • Anonym (Hur?)

    Men då kan du ju aldrig bjuda hem dina föräldrar till ditt och mannens hem, om ni flyttar ihop? Ska du låtsas att du inte vet vem pappan är ifall du blir gravid? Orkar du bygga upp ditt liv på en lögn?

  • Fluffydandelions
    Fiona M skrev 2019-07-16 19:29:03 följande:

    Hur allvarligt kan ett förhållande vara om det måste vara hemligt?


    Sant. Jag är bara rädd att min familj skulle avbryta kontakten med mig pga att de inte gillar åldersskillnaden.
  • Anonym (12345)
    Fluffydandelions skrev 2019-07-16 19:35:45 följande:
    Sant. Jag är bara rädd att min familj skulle avbryta kontakten med mig pga att de inte gillar åldersskillnaden.
    Hur ser planerna ut, vill du ha barn med honom?
  • Anonym (12345)
    Fluffydandelions skrev 2019-07-16 20:27:51 följande:
    Alltså, han är nästan 50, så nej.
    Hur träffades ni, tog han din oskuld?
  • Anonym (.)
    Fluffydandelions skrev 2019-07-16 20:27:51 följande:

    Alltså, han är nästan 50, så nej.


    Om du inte planerar framtiden med honom så kanske du kan bespara dina föräldrar att veta om honom ens då, eftersom du tvekar att de kommer acceptera. Låter inte så seriöst, så då kanske det kan kvitta för dom att veta.
  • Fluffydandelions
    Anonym (.) skrev 2019-07-16 20:39:01 följande:

    Om du inte planerar framtiden med honom så kanske du kan bespara dina föräldrar att veta om honom ens då, eftersom du tvekar att de kommer acceptera. Låter inte så seriöst, så då kanske det kan kvitta för dom att veta.


    Jag vill ha en framtid med honom. Men inte barn.
  • Fluffydandelions
    Anonym (12345) skrev 2019-07-16 20:35:32 följande:

    Hur träffades ni, tog han din oskuld?


    Träffades på fetlife, och nej haha. Vi har inte ens haft riktigt sex än.
  • Anonym (.)
    Fluffydandelions skrev 2019-07-16 21:06:29 följande:

    Jag vill ha en framtid med honom. Men inte barn.


    Men då är det väl inget att hålla hemligt. Om du tror och är säker på din kärlek och mår bra utav honom då ska du fortsätta med det oavsett vad dina föräldrar säger!:)
  • BurningDiamond
    Fluffydandelions skrev 2019-07-16 21:07:09 följande:
    Träffades på fetlife, och nej haha. Vi har inte ens haft riktigt sex än.
    En relation du inte kan/vågar vara öppen med är från början ganska dömd att misslyckas (om vi inte pratar orsaker som våld och förtryck).

    Å andra sidan så kanske du och din "partner" ska etablera er relation ordentligt inför er själva och varandra innan ni börjar blanda in andra.
Svar på tråden Min pojkvän är 29 år äldre, borde jag hålla det hemligt från min familj för alltid?