• Wed 17 Jul 2019 10:16
    624 visningar
    8 svar
    8
    624

    Brun blödning v 15

    Imorse när jag torkade mig så kom det en pytteliten brun klump (typ 5 mm) och så lite bruna flytningar. Har lite molvärk, men brukar ha det lite då o då när jag är gravid. Någon mer som haft samma? Man blir ju så nervös direkt...

    Var på ultraljud förra veckan och såg då en pigg liten sprattlig bebis, men kan ändå inte låta bli att bli så orolig :/

  • Svar på tråden Brun blödning v 15
  • Wed 17 Jul 2019 10:26
    #1

    Ring din bm. Men man kan ha blödningar utan att det är någon fara. Och brunt är ju gammalt blod så du blöder inte nu. Jag tror inte du behöver oroa dig.

  • Wed 17 Jul 2019 11:08
    #2
    viseversa skrev 2019-07-17 10:26:08 följande:

    Ring din bm. Men man kan ha blödningar utan att det är någon fara. Och brunt är ju gammalt blod så du blöder inte nu. Jag tror inte du behöver oroa dig.


    Vad gör barnmorskan då? Vad jag har läst så gö4 de inget om de "bara kommer lite". Kan man få komma in o kolla ändå tror du? Det är ju semestertider nu och sist jag prtde med henne hade de typ inga tider i sommar alls.
  • Wed 17 Jul 2019 12:29
    #3
    tugidaq skrev 2019-07-17 11:08:34 följande:
    Vad gör barnmorskan då? Vad jag har läst så gö4 de inget om de "bara kommer lite". Kan man få komma in o kolla ändå tror du? Det är ju semestertider nu och sist jag prtde med henne hade de typ inga tider i sommar alls.
    nej dom gör inget om det är ett mf. men du kan ju fråga din bm vad det kanb vara och förhoppningsvis kan hon lugna dig.
  • Wed 17 Jul 2019 12:30
    #4
    tugidaq skrev 2019-07-17 11:08:34 följande:
    Vad gör barnmorskan då? Vad jag har läst så gö4 de inget om de "bara kommer lite". Kan man få komma in o kolla ändå tror du? Det är ju semestertider nu och sist jag prtde med henne hade de typ inga tider i sommar alls.
    Du kan nog inte åka till förlossningen nej. Snarare gynakuten i v 15. Men du kommer få sitta och vänta mååååånga timmar. Om jag var du hade jag väntat och se. Det var ju itne färskt blod liksom.
  • Wed 17 Jul 2019 12:38
    #5
    viseversa skrev 2019-07-17 12:30:23 följande:

    Du kan nog inte åka till förlossningen nej. Snarare gynakuten i v 15. Men du kommer få sitta och vänta mååååånga timmar. Om jag var du hade jag väntat och se. Det var ju itne färskt blod liksom.


    Nej förlossningen skulle ju inte åka till xD men jag avvaktar o ser vad som händer. Som du säger kan de ju inget göra om man får missfall ändå.. men jag hoppas på sköra slemhinnor eller något! Här fortfarande inte kommit något mer i alla fall!
  • Wed 17 Jul 2019 16:05
    #6
    tugidaq skrev 2019-07-17 12:38:30 följande:
    Nej förlossningen skulle ju inte åka till xD men jag avvaktar o ser vad som händer. Som du säger kan de ju inget göra om man får missfall ändå.. men jag hoppas på sköra slemhinnor eller något! Här fortfarande inte kommit något mer i alla fall!
    Jag tror inte det är mf eftersom det var så lite och brunt(gammalt) blod. Antagligen ett sprucket kärl eller sköra slemhinnor ja. Jag skulle inte vara orolig om detta hände mig. Inte så lite och brunt. Och jag väntar barn nr 6nu.
  • Wed 17 Jul 2019 16:10
    #7

    Jag skulle inte heller vara orolig.

    Brunt =gammalt och inget mer efter det..

    Nä ta det lugnt du.

    Lägg dig i hängmattan en stund och vila istället för att stressa iväg till sjukvården.

  • Wed 17 Jul 2019 20:30
    #8
    Erkens mamma skrev 2019-07-17 16:10:05 följande:

    Jag skulle inte heller vara orolig.

    Brunt =gammalt och inget mer efter det..

    Nä ta det lugnt du.

    Lägg dig i hängmattan en stund och vila istället för att stressa iväg till sjukvården.


    Nej jag är inte den som uppsöker sjukvården i första taget. Men alltid skönt att ventilera med andra om de varit med om samma.
Svar på tråden Brun blödning v 15