• Anonym (Kaffedraken)

    ”Färgkatastrof”

    Jag har ett ganska blekt hår men inte vitt vitt , de är mer ?guldigt? med mörk botten. Jag ville testa att ha i colorista washout färg och då valde jag färgen peach. Jag behövde två tuber som jag även blandade ut med massa balsam. Färgen blev för de första inte direkt peach utan mer en slags rosa. Det är nu dagen efter jag tog i färgen och jag tvättade de på morgonen för att få bort lite av färgen men de försvann inte jöttemycket (vilket jag väntade mig). Min fråga är nu , kommer verkligen färgen att försvinna , det står att det ska ta ca 1-2 veckor tills färgen är borta men jag är fortfarande orolig. Jag behöver därför hjälp och svar från folk som har testat denna färg från Loreal colorista washout.

    ?Jag skulle även vilja veta om Loreal coloristas fader schampoo fungerar och om det är värt att köpa , eller om man ska prova att blanda head and shoulders med bikarbonat. Väldigt tacksam för svar!


    Hår , hemmafärgning
  • Svar på tråden ”Färgkatastrof”
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag testade själv colorista i en blå färg. Det vart helt grönt och dessutom gick färgen inte bort. Efter två månader bestämde jag mig för att gå till en frisör Som blekte mitt hår till den färgen som den var från början. Färgen gick ändå inte bort och jag var grön blond i ett halv år till. Sen blekte jag en gång till och det gick nästan bort helt. Kommer aldrig använda mig av den produkten igen kan jag säga. Deras schampoo hjälpte nästan ingenting på mig iaf. Jag fick helt grönt hår så det kanske också beror på hur mycket färg du har i håret.

Svar på tråden ”Färgkatastrof”