• Michibell

Erfarenhet av nidblödning? Dela med dig! :)

Jag skulle vilja höra vad ni har för erfarenhet kring nidblödning. När fick ni det? Hur var det? Hur länge varade det? Hur visste du att det var just en nidblödning?

Jag fick idag min mens 4-5 dagar tidigare än vad jag haft innan och undrar om detta kan vara en nidblödning?

Ni som har erfarenhet hjälp gärna! :)

• Svar på tråden Erfarenhet av nidblödning? Dela med dig! :)
  • Jag är bara jag

Haft 3 stycken. Samma kväll, morronen efter och kvällen efter jag gjort IVF med femdagarsembryo. Var bara en beige flytning. Om det beter sig som mens och kommer så sent är det mest troligt mens.

• Michibell
    Jag är bara jag skrev 2019-07-18 18:30:27 följande:

Haft 3 stycken. Samma kväll, morronen efter och kvällen efter jag gjort IVF med femdagarsembryo. Var bara en beige flytning. Om det beter sig som mens och kommer så sent är det mest troligt mens.

Förmodligen :(
  • Anonym (...)

Undrar också lite.. Hade ni ont i brösten innan? Typ som man kan ha innan riktiga mensen kommer.

• joss1234

Jag hade det för flera år sen när jag var gravid (slutade i abort den gången av olika anledningar) men då fick jag en liten rosaröd blödning typ 1 vecka innan bim, varade kanske 2 dar med rosa-brunt men gjorde inte ont. Så jag förstod att det var nåt annat då min mens är väldigt regelbunden :)

• Querty

Jag hade. Trodde det var min vanliga mellanblödning och blev sur som fan. Men visade sig att jag var gravid. Varade i 2 dagar. Mindre än vanlig mens, men ändå tydligt rött blod.

• Michibell
    Querty skrev 2019-07-18 21:57:59 följande:

Jag hade. Trodde det var min vanliga mellanblödning och blev sur som fan. Men visade sig att jag var gravid. Varade i 2 dagar. Mindre än vanlig mens, men ändå tydligt rött blod.

hade du någon värk? Hur långt innan vanlig mens kom det? :)
  • jhms

Jag fick också min mens (som jag tror att det är) idag, typ 3-4 dagar för tidigt enligt när jag tror jag hade ägglossning och ska ha mens. Har haft mensvärk hela dagen men det är konstigt för vanligtvis brukar jag behöva använda tampong och byta flera gånger om dagen. Har ofta riklig mens med en del koagulerat blod. Idag har jag klarat mig med binda och bytt 2 gånger och då har det inte varit speciellt mycket som kommit, det är färskt blod som kommer men det har blivit mindre nu framåt kvällen så har ingen aning om vad som händer i min kropp. Ingen klumpar, och nästan som det är utblandat med vatten emellanåt.

• Michibell
    jhms skrev 2019-07-18 22:24:44 följande:

Jag fick också min mens (som jag tror att det är) idag, typ 3-4 dagar för tidigt enligt när jag tror jag hade ägglossning och ska ha mens. Har haft mensvärk hela dagen men det är konstigt för vanligtvis brukar jag behöva använda tampong och byta flera gånger om dagen. Har ofta riklig mens med en del koagulerat blod. Idag har jag klarat mig med binda och bytt 2 gånger och då har det inte varit speciellt mycket som kommit, det är färskt blod som kommer men det har blivit mindre nu framåt kvällen så har ingen aning om vad som händer i min kropp. Ingen klumpar, och nästan som det är utblandat med vatten emellanåt.

Exakt samma för mig idag!
  • Querty

[quote=79768586][quote-nick]Michibell skrev 2019-07-18 22:14:21 följande:[/quote-nick]hade du någon värk? Hur långt innan vanlig mens kom det? :)[/

Tror det kom typ 1v -5 dagar innan jag skulle haft mens. Ingen värk, men det har jag aldrig annars heller. Tog ett gravtest 3 dagar innan BIM som var positivt :)

• Lady K

Fick vad som måste varit en nidblödning vid min förra graviditet. Brunrosa flytningar i 3 dagar på ÄL+9-ÄL+11. Hade lång cykel så detta var ca en vecka innan bim. Ingen värk alls. Var jättebesviken först då jag trodde att mensen skulle börja krångla och bli oregelbunden igen som den varit innan jag åt p-piller, men plussade veckan efter! :)

Svar på tråden Erfarenhet av nidblödning? Dela med dig! :)