• Thu 18 Jul 2019 21:11
    451 visningar
    4 svar
    4
    451

    Har fått borrelia, någon som vet mer?

    Hej allesammans! Hade en fästing på låret för ca en och en halv månad sedan. Igår upptäckte jag en stor ring över hela låret. Läkare konstaterade att det var borrelia och jag blev ordinerad en antibiotikakur.

    Nu till mina frågor: kan man känna sig sjuk innan ringen dyker upp. Jag har de senaste veckorna varit jättetrött, haft väldigt ont i nacken och huvudet (har dock inte haft någon feber). Har aldrig behövt ta så mycket smärtstillande läkemedel tidigare.

    Finns det någon som vet mer om ämnet, om ovanstående symptom beror på borrelia kommer jag att må bättre efter antibiotikan? Så tacksam för svar, läkaren var stressad så jag känner att jag inte fick tillräcklig informationen där. Känns lite läskigt då jag vet att vissa personer blir väldigt sjuka under lång tid av en borreliainfektion.

    Mvh, Anna

  • Svar på tråden Har fått borrelia, någon som vet mer?
  • Thu 18 Jul 2019 21:14
    #1

    Ja mest troligt att symptomen du känner beror på borrelian.

    Du kommer känna dig bättre snart när antibiotikan får effekt.

  • Thu 18 Jul 2019 21:15
    #2
    Erkens mamma skrev 2019-07-18 21:14:01 följande:

    Ja mest troligt att symptomen du känner beror på borrelian.

    Du kommer känna dig bättre snart när antibiotikan får effekt.


    Har du ring över hela låret så har du gått med borrelia ett tag. Du fick det ju samtidigt som fästingen.
  • Thu 18 Jul 2019 21:26
    #3

    Ja, måste haft det i kroppen i ca. 45 dagar. Fattar inte att jag inte märkt av ringen tidigare. Skönt att höra att ni tror att det försvinner efter penicillinkuren.

  • Thu 18 Jul 2019 21:54
    #4

    Kom på en fråga till, kan man bli hes av borrelia? Har varit hes under en längre period och undrar om det kan ha något samband?

Svar på tråden Har fått borrelia, någon som vet mer?