Våga ta steget till separation
Jag funderar på att separera från min sambo. Det skär i hjärtat bara av tanken då vi har småbarn tillsammans och jag vill att det ska fungera mellan oss.Men vi grälar nästan varje dag och vi har inga bra förutsättningar på att kämpa vidare. Om jag bortser från barnen uppkommer andra praktiska frågor som gör att jag inte kommer till kritan. Det finns inte alltid några rätta svar men kanske hjälper mig något på traven..
1.(Ekonomiska delen)I dags läget är jag föräldraledig. Minsta är 6 månader. Om sambon vägrar föra över FP-dagar till mig kommer inte jag ha någon inkomst eftersom jag inte kan börja arbeta och lämna en 6 månaders på förskola. Kan jag då tvinga sambon att antingen föra över dagar eller att han blir föräldraledig?
2.(Finna ny kärlek) Är inte det första jag funderar över men klart tanken dyker upp hos mig.Jag är i 30-års åldern med 3 barn finns det ens någon som vill ha mig då? Är chansen ganska liten? Jag kanske inte vill ha fler barn medans den nya vill så på det sätt borde det vara svårare för mig? Finns det riktiga män där ute eller är de flesta omogna mansgrisar?
Blir man lika kära och kommer varann lika närma om man INTE skaffar gemensamma barn?
3.(Barnens bästa) När är det egentligen okej att börja dejta igen? Utan barn borde väl inte spela någon roll men när kan man börja introducera in barnen?
MVH