• Anonym (Förkr­ossad)
    Fri 19 Jul 2019 17:57
    439 visningar
    75 svar
    -2
    75
    439

    Han vill inte ha barnet!

    Har ett förhållande sen 8 år tillbaka, vi har två barn ihop och har ju nu fått reda på att jag oplanerat blivit gravid igen. Blev det förra året med som slutade i missfall och var tydlig med att jag inte klarar en abort om det sker igen eftersom jag mådde så dåligt efter missfallet.

    Problemet är att min sambo inte alls vill ha detta barn, vi plussade för en vecka sen typ och kan knappt säga ordet graviditet nära honom utan att han blir nedstämd, suckar och stirrar tomt ut i luften. Han är tydlig med att han inte är arg på mig för detta och att hans kärlek för mig är densamma, så inte så att han försöker övertala mig åt nått håll. Men han mår otroligt dåligt nu (jag också för den delen) och jag blir ju även väldigt orolig för framtiden.

    Han säger att han inte orkar ett barn till och han såg fram emot att barnen börjar bli mer självständiga så han orkar inte börja om.. (barnen är 2 & 5 år gamla)

    Finns det någon som vart i samma sits och hur gick det för er?

  • Svar på tråden Han vill inte ha barnet!
  • Anonym (Förkr­ossad) Trådstartaren
    Fri 19 Jul 2019 18:03
    #1

    Vill förtydliga att vi blivit gravida trots kondom så vi skyddar oss..

  • Anonym (figar­o)
    Fri 19 Jul 2019 18:20
    #2
    -1 +1

    Man kan ju fråga sig varför ni inte kört med dubbla preventivmedel. Eller varför din man inte steriliserat sig. Det är ju faktiskt han som inte vill ha barn så man kan ju undra varför han inte skyddat sig bättre.

    Varför har ni satt er i denna djupt olyckliga situation?

  • Anonym (figar­o)
    Fri 19 Jul 2019 18:20
    #3

    Man kan ju fråga sig varför ni inte kört med dubbla preventivmedel. Eller varför din man inte steriliserat sig. Det är ju faktiskt han som inte vill ha barn så man kan ju undra varför han inte skyddat sig bättre.

    Varför har ni satt er i denna djupt olyckliga situation?

  • Anonym (---)
    Fri 19 Jul 2019 19:02
    #4
    -1
    Anonym (figaro) skrev 2019-07-19 18:20:34 följande:

    varför din man inte steriliserat sig.


    +1

    Sen att han redan nu när barnen är 2 och 5 längtar till att dom är självständiga pekar väl på hur han är som pappa, så vill du ha barnet behåll barnet, han verkar ju inte direkt njuta av sin papparoll ändå men var beredd på att ta ansvaret själv ochdå kan du ju lika gärna flytta
  • Anonym (K)
    Fri 19 Jul 2019 19:24
    #5
    -1

    Har du frågat honom varför har han inte steriliserat sig?

  • Anonym (Förkr­ossad) Trådstartaren
    Fri 19 Jul 2019 19:31
    #6
    Anonym (figaro) skrev 2019-07-19 18:20:34 följande:

    Man kan ju fråga sig varför ni inte kört med dubbla preventivmedel. Eller varför din man inte steriliserat sig. Det är ju faktiskt han som inte vill ha barn så man kan ju undra varför han inte skyddat sig bättre.

    Varför har ni satt er i denna djupt olyckliga situation?


    Satt oss i denna situation? Vi skyddar oss och blir gravida ändå. Inte så att vi chansat eller kört på ?dra ut? metoden. Jag klarar inga preventivmedel pga olika hälsoskäl och han står i kö för sterilisering så tro mig vi gör vad vi kan. Han har ju skyddat sig så bra som han kan få vi haft kondom på från start.
  • Anonym (Förkr­ossad) Trådstartaren
    Fri 19 Jul 2019 19:32
    #7
    Anonym (K) skrev 2019-07-19 19:24:48 följande:

    Har du frågat honom varför har han inte steriliserat sig?


    Han står i kö för sterilisering.
  • Anonym (?)
    Fri 19 Jul 2019 19:35
    #8
    -1 +2

    Fast om han nu står i kö för sterilisering, då måste du ju veta hans ståndpunkt. Anledningen till den är ju förmodligen att han inte vill ha fler barn. Hur kan du bli förkrossad då?

  • Anonym (Förkr­ossad) Trådstartaren
    Fri 19 Jul 2019 19:36
    #9
    +1
    Anonym (---) skrev 2019-07-19 19:02:23 följande:

    +1

    Sen att han redan nu när barnen är 2 och 5 längtar till att dom är självständiga pekar väl på hur han är som pappa, så vill du ha barnet behåll barnet, han verkar ju inte direkt njuta av sin papparoll ändå men var beredd på att ta ansvaret själv ochdå kan du ju lika gärna flytta


    Snacka om att dra förutfattade meningar på typ ingen information? Är väl inte konstigt att känna att det är skönt när bebistiden är över. Han är en fantastisk pappa till våra barn, vart hemma med dom mer än jag har varit så kunde inte bett om en bättre pappa. Det jag efterfrågade var hur det gått för par i liknande situation, inte påhopp från något troll som ber mig flytta utan att ha en aning om hur våra liv är mer än en situation... Suck alltså.
  • Anonym (Gravi­d med nr 3)
    Fri 19 Jul 2019 19:37
    #10

    Förstår din situation och oro inför framtiden. Jag och min sambo väntar just nu barn nr 3. Våra är 6 och 4. Min sambo var klar vid nr två, vilket jag inte var. Denna grav va dock planerad men ändå blir han rädd och osäker nu. Han vill dock ha barnet men han är oxå lite orolig för att "börja om".

    Jag tänker att de kanske är bra att ni går och pratar med någon. Sen tänker jag att man ångrar ju sällan sina barn. Och två-tre år extra innan de blir självständiga är ju inte mkt i de stora hela.. en annan sak kanske om de hade vart 8-10 år nu..

    Ni har båda satt er i situationen och risken finns alltid oavsett hur mkt man skyddar sig. Det är din kropp och jag råder dig att inte göra abort för någon annans skull.

Svar på tråden Han vill inte ha barnet!