• hannerr

    Bebis kippar efter andan vid matning

    Hej!

    Min son på 3,5 månad har sedan början haft en väldigt konstig sugteknik (smackar väldigt mycket och sväljer luft) och det gick därav inte att amma trots otaliga försök.. Han äter nu från flaska och har gjort det sedan han var 5 veckor, och varje gång han äter kan han bara ta några sugtag sen får han panik och kippar efter andan (drar in jättemycket luft i näsan så att det låter). Precis som att han inte kan andas samtidigt som han dricker. Tillslut blir han jättefrustrerad och börjar gråta och skrika och jag måste ta ut flaskan efter några sugtag annars får han panik.. BVC säger bara att vissa barn är så, men jag tycker inte alls att detta verkar normalt.. vad tror ni att detta kan bero på? Någon som varit med om något liknande? ???? hade verkligen velat få rätt på detta då det är en kamp varje gång vi ska få honom att äta.. ????

    Har provat massor av olika flaskor och olika storlekar på domarparet men det spelar inte någon roll vilken vi använder för det blir ändå samma sak.. att tillägga är att han tar napp och kan suga på den utan problem..

  • Svar på tråden Bebis kippar efter andan vid matning
  • tjockobbe

    Han får i sig maten för fort. Använd minsta dinappen som finns och testa att mata med kopp. Då kan du bättre kontrollera hur snabbt han får i sig maten.

  • Anonym (Tips)

    Låt honom sitta mer upprätt när ni matar honom istället för i halvliggande position. Hoppas att det blir bättre, annars testa även att mata på sked.

Svar på tråden Bebis kippar efter andan vid matning