• Leezi

    Hur har era förlossningar börjat?

    Vet att det finns många trådar med samma fråga osv men ser inte allt för många nya och då jag sitter här just nu i v.39 (38+1) är beräknad 1 Augusti och senaste dagarna vaknat med magknip och haft en molande mensvärk till och från under dagarna och liten rör sig i magen som en galning. Även vart otroligt kass i magen och behövt springa på toaletten under hela dagen nästan med panik. 
    Längtar ihjäl mig efter liten så man letar väl efter alla små ovanligheter till att det kan vara på gång. Oskyldig Så hur har det startat för er?

  • Svar på tråden Hur har era förlossningar börjat?
  • Lilla Gs mamma

    För mig kändes inget alls. Så plötsligt vaknade jag på natten av att det högg till högt upp i magen. Tre timmar senare var barnet fött.

  • Mackan87

    Jag upplevde som du, att det hände lite konstiga grejer som kass mage, mer förvärkar osv. Sen plötsligt blev allt stilla en hel dag. Jag kände absolut ingenting, mer än bebisen som rörde sig såklart. Men det var verkligen som lugnet före stormen så då beslutade jag, som alltid är en väldigt aktiv människa, mig för att bara ta det lugnt hela dagen. Jag kände verkligen att det var ett tecken på att snart händer det grejer så jag låg på soffan hela dagen. På kvällen gick jag och lade mig 22.30 och vaknade kl 23 av första värken och jag visste direkt att this is it, trots att det då inte gjorde så fasligt ont.

    Det är som du skriver väldigt vanligt att man letar tecken på att det är på gång. Man är ju så trött på att vara gravid och vill bara träffa den lille! Hoppas du snart får göra det och att allt går bra ????

  • MammaPolly

    Min första:

    Dålig mage och förvärkar kvällen innan. Sov gott hela natten!

    Dagen efter på förmiddagen började värkarna och på kvällen är hon född.

    Min andra:

    Dålig mage och allmäntillstånd så la mig tidigt. Vaknade tidigt på morgonen av att något hände mellan benen (vattnet gick) och tre timmar senare är hon född! Hann va på förlossningen ca 15min :)

    Väntar nr tre nu! Spännande att se hur nästa blir

  • Sasu

    Min började med att hon tryckte som bara den neråt, lite molvärk till och från, hade en känsla på att det skulle starta igång :) kl. 23:30 gick vattnet, små värkar satte igång kl.01:00, kl. 18:30 dagen efter höll jag äntligen i min lilla dotter.

    Satt hela dagen och gungade upp o ner på sängkanten för att hjälpa till på traven :) födde på BF+2

Svar på tråden Hur har era förlossningar börjat?