• Anonym (Undrar)

Hur öka chansen att få tvillingar?

Finns det något man kan äta eller kosttillskott eller liknande som ökar chansen att bli gravid med tvillingar?

Har inga tvillingar i släkten.

• Svar på tråden Hur öka chansen att få tvillingar?
  • Anonym (Mediciner)

Nej.   Endast mediciner och det skrivs bara ut vid infertilitet som i regel beror på dålig äl.

• Anonym (Mediciner)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-07-20 15:56:10 följande:
    Sånt kan man köpa på nätet.
    Ja och det är ju jättesmart om man inte är infertil!! Vet du öht riskerna? Man kan bli överstimulerad, man kan få många äggblåsor, man kan bli gravid med många foster. Låter ju kul eller hur? Det finns en anledning till varför de medicinerna är receptbelagda. Man ska inte laborera själv, man ska stå under läkares övervakning.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Mediciner) skrev 2019-07-20 15:59:28 följande:

Ja och det är ju jättesmart om man inte är infertil!! Vet du öht riskerna? Man kan bli överstimulerad, man kan få många äggblåsor, man kan bli gravid med många foster. Låter ju kul eller hur? Det finns en anledning till varför de medicinerna är receptbelagda. Man ska inte laborera själv, man ska stå under läkares övervakning.

Det är ju meningen att jag vill bli gravid med flera foster.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-07-20 16:00:29 följande:

Det finns ju risk för att det blir fler än två vilket innebär stora risker för alla foster.
  • Pope Joan II
    Anonym (Undrar) skrev 2019-07-20 16:00:29 följande:
    Varför det? 
  • Anonym (Undrar)
    Pope Joan II skrev 2019-07-20 16:10:31 följande:

Varför det? 

För att jag vill ha tvillingar?
  • Anonym (n)

En tvillinggraviditet är förenat med fler risker och komplikationer. Så det är inget att eftersträva.
    Du kan ju börja med att googla lite.

• Anonym (.)

Ha sex med två killar samtidigt

• Anonym (Undrar)
    Anonym (n) skrev 2019-07-20 16:24:23 följande:

En tvillinggraviditet är förenat med fler risker och komplikationer. Så det är inget att eftersträva.

Du kan ju börja med att googla lite.

Jag vet att det är förenat med fler risker än när man väntar ett barn men även då finns risker.

De flesta tvillingar verkar klara sig fint ändå.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-07-20 16:26:56 följande:

Jag vet att det är förenat med fler risker än när man väntar ett barn men även då finns risker.

Men risken för exempelvis cp-skada är fyrdubblad. Tar du receptbelagda läkemedel ökar du riskerna för ännu fler foster och då ökar riskerna betydligt.
    Anonym (Undrar) skrev 2019-07-20 16:26:56 följande:

risken för exempelvis cp-skada är fyrdubblad. Tar du receptbelagda läkemedel kan det bli ännu för ännu fler foster och då ökar riskerna betydligt. Gör inte det.
Svar på tråden Hur öka chansen att få tvillingar?