• Skugga

    Crownfunding.

    Hej. Jag har en fråga. Som ni vet så finns det en massa crownfunding från den amerikanska hållet. Och bara en i det svenska hållet även om kravet är att alla ska ha facebook. Töntigt. Men i alla fall. Som vi vet så skriver man och drar in Cash i den historia som man drar till folk gällande om saker som har hänt. Ett exempel. Terror på Drottninggatan. Och så doneras det till dom skaparna som samlar in till dom drabbade och till organisationer som jobbar med fall som vill förhindra upprepning. Även dom som är sjuk och behöver operationer och mycket annat. Men sen har vi bisarra saker som Donald trump för mexikomuren. Demonstranterna med gätte stege. Visst. Jag förstår dessa saker. Från nödsituation som är nödvändigt och allvarligt som katastrof och politisk agenda.

    Men sen kommer vi till dom mindre behövande. Folk med mindre problem och dom med nöje. Dom med mindre problem som till exempel blivit rånad på pengar, har räkningar att betala eller behöver pengar till att ta sig till ett annat ort för ett jobb eller annat smått som är ganska viktigt t alla fall. Det undanbedes, medans nöjessakwe som Feta duskoparty eller house party. Där drinkar och allt annat. Lyxiga sportbilar som bör trimmas upp eller skönhetsoperationer som ansikte eller bröst. Sonna blir hörd. Är det inte konstigt. Lite förjävligt i min smak. Här försökt själv. Medans dom som har problem. Dom får ett blankt nej medans dom med hobby och lyxiga drömmar, får sina röster hörd.

    Jävligt konstigt. Tycker ni inte det.

  • Svar på tråden Crownfunding.
  • Anonym (CFD)

    Menar du crowdfunding? Min första tanke vad gäller crowdfunding är att det handlar om företagande eller ny innovation/forskning/liknande. Och det finns inget krav om att man ska ha Facebook?

    Crowdfunding innebär att en stor grupp individer med små summor hjälper till att finansiera en verksamhet, istället för att en eller ett fåtal investerare bidrar med en större summa. Insamlingen sker via crowdfunding-webbplatser och många gånger är investerarna okända för företagaren 

    Har aldrig sett såna insamlingar du pratar om, däremot har jag sett såna där födelsedagsinsamlingar till olika organisationer t.ex. Barncancerfonden, Djurens rätt, Läkare utan gränser osv. 

    Har du försökt få människor att skänka pengar till dig och det funkade inte? 


     

  • Skugga

    Inte jag i alla fall. Men andra som inte har lyckats. Det finns såna crownfunding där man kan vara både privata, företagare, organisationer och mycket mer.

  • Skugga

    Jag ser inget mer nu i alla fall. Förutom på franska sidan och amerikanska hållet. Hade dom det tidigare då?

Svar på tråden Crownfunding.