• Sun 21 Jul 2019 20:17
    268 visningar
    1 svar
    1
    268

    Halv-öppet förhållande...?

    Hej alla!

    Jag har varit tillsammans med min partner nu i 5, 6, 7+ år och vi trivs jättebra i varandras sällskap. Jag är bisexuell kvinna medan han är straight man. Vi har väldigt sällan sex (kanske 1-3 ggr/halvår) men det är ingenting som stör vår relation. Vi har inte ett öppet förhållande men det är heller ingen diskussion vi har tagit.

    En sak som han inte har några problem med alls (och till och med går igång på sexuellt) är just när jag till exempel hånglar med andra tjejer. Att ha sådan kontakt med andra män än honom skulle dock vara ett stort nej.

    I höst flyttar jag på annan ort pga studier och vet att det i perioder kommer bli mycket festande och allt annat som har med studentlivet att göra. Jag har här svårt att beskriva mitt faktiska problem, men om jag säger såhär: hade jag varit singel hade jag gärna haft mer intim kontakt i mitt liv när läget passar och när jag känner för det. Speciellt nu när det är långt hem till min partner och livet förändras på många vis. Jag är fortfarande kär i honom och han i mig, så där har ingenting förändrats.

    Hur lyfter man en sådan fråga för sin partner? Jag vill inte såra honom på något sätt. Jag vet att han inte skulle vara okej med att jag har sex med andra män, men jag vågar inte ställa frågan vad gäller kvinnor heller. Jag är som sagt rädd att han ska tveka på vår relation och det är det sista jag vill, nu när det blir långt emellan och allt.

    Hur formulerar man sig? Hur öppnar man ens för ett sådan konversation? Jag är helt lost och behöver lite råd. Förlåt för en wall of text!

  • Svar på tråden Halv-öppet förhållande...?
  • Sun 21 Jul 2019 21:11
    #1

    Svår fråga, men hade nog vänt på det och sagt att nu när vi är ifrån varandra så är det ok om du träffar andra för enbart sex, men jag vill du berättar om det ärligt efteråt, inget smygande, jag kommer älska dig ändå.

Svar på tråden Halv-öppet förhållande...?