• Anonym (undrar)

Tele2

Är Tele2 och Comviq samma abonnemang?

• Svar på tråden Tele2
  • Anonym (undrar)
    Fritidsmamman skrev 2019-07-21 21:00:34 följande:

Comviq är ett dotterbolag till tele2. Tele2 har abonnemang och comviq har kontantkort.

Comviq har både abonnemang och kontantkort. 
  • Anonym (Nja)
    Fritidsmamman skrev 2019-07-21 21:00:34 följande:

Comviq är ett dotterbolag till tele2. Tele2 har abonnemang och comviq har kontantkort.

Idag har även Comviq abonnemang.
  • Fritidsmamman
    Anonym (undrar) skrev 2019-07-21 21:01:37 följande:

Comviq har både abonnemang och kontantkort. 

Menande om man vill ha tele2-kontantkort så är det comviqkontantkort man får skaffa iom att tele2 inte har några kontantkort.

Abonnemangen skaffar man hos tele2 och kontantkort hos comviq om man vill ha det bästa av allt.
  • Anonym (.)
    Fritidsmamman skrev 2019-07-22 10:01:19 följande:

Menande om man vill ha tele2-kontantkort så är det comviqkontantkort man får skaffa iom att tele2 inte har några kontantkort.

Abonnemangen skaffar man hos tele2 och kontantkort hos comviq om man vill ha det bästa av allt.

Håller inte med.

Comviq fast pris 10gb surf 199kr per månad. Abonnemang alltså.

Tele2 fast pris 8gb surf 249kr per månad.

Tele2 har säkert bättre kundservice o kanske lite småfinesser som är bättre, men de blir dyrare i längden helt klart om man inte behöver kontakta kundtjänsten ofta. Vad menar du är bättre med tele2 jämfört med Comviq?
  • Fritidsmamman

Tele2 har bäst täckning, bäst avtal, bäst kundservice, bäst fördelar när man är utomlands.

Jag betalar 200:- i månaden för 50 gig surf, fria samtal och fria sms.

• Anonym (Nja)
    Fritidsmamman skrev 2019-07-22 13:44:31 följande:

Tele2 har bäst täckning, bäst avtal, bäst kundservice, bäst fördelar när man är utomlands.

Tele2 och comviq har samma täckning, det är samma nät. Bäst avtal? Comviq är billigare. Möjligt att kundservice är bättre, åtminstånde lättare att få prata med en riktig person på tele2. På tele2 får du surfa för upp till 30gb utonlands, har du abonnemang hos comviq är det upp till 12 gb. Ringa till och från utlandet har comviq billigare lösningar än tele2.

Det är möjligt att du betalar 200 kr för 50gb om du täcknat det när dom haft nått erbjudande. Nått sånt erbjudande finns inte nu och ingår inte i deras vanliga erbjudande.
  • Noname00
    Fritidsmamman skrev 2019-07-22 13:44:31 följande:

Tele2 och Comviq har exakt samma täckning, det är ingen skillnad.
  • Anonym (12345)
    assåmenvafan skrev 2019-07-22 15:50:37 följande:

Kör på hallon, 149:- kr i månaden. 8Gb surf, fria sms tlll EU och fria samtal inom sverige. Har inte hittat något billigare. 

Dessutom abonnemang, så jag kan ringa vem jag vill. 

Problemet med Hallon är deras täckning, fungerar inte lika bra norr om gävle.
    Men Hallon /Tre förvånar ibland inte allt för sällan har dom bra täckning där alla andra operatörer är sämre.

Inget fel på deras nät.
Svar på tråden Tele2