Djurparker i södra Sverige
Vad finns det för djurparker i Södra Sverige ( söder om Dalarna )?
Är intresserad av lite roliga djur som elefanter, krokodiler, ormar,lejon etc..Inte rådjur
Vad finns det för djurparker i Södra Sverige ( söder om Dalarna )?
Är intresserad av lite roliga djur som elefanter, krokodiler, ormar,lejon etc..Inte rådjur
Skansen i Stockholm.
Borås Djurpark i Borås.
Kolmården utanför Norrköping.
Tror det finns ngn i Skåne också.
Det är de jag kommer på som är traditionella djurparker med de djur du efterlyser.
Men min personliga favorit är Nordens Ark i närheten av Uddevalla. Där finns utrotningshotade djur, och de lever mer på sina villkor än människans.
Ok tack för snabbt svar.. vi funderar på borås men jag vill lite längre söderut..
gå in och titta på www.barnsemester.se
Finns en bra stor på gotland också. Gute zoo tror jag det heter. Där bor mina sköldpaddor!!!
Finns också Skånes djurpark i Höör!
Tack för all info.. ska kika på sidan julia81
*Furuvik i Gävle
*Parken Zoo i Eskilstuna
Skånes Djurpark har bara nordiska djurarter. Alltså inga tigrar och krokodiler...
Skånes djurpark är jättemysig att strosa runt i och ta med sig lite matsäck att äta. Dock tyckte jag att det var lite dyrt inträde.
Fast så är Skånes bra, för skåningar. För man betalar bara inträde en gång, sen går man gratis hela året.
Gute zoo har lagt ned sin verksamhet.
Ystad har en liten djurpark (det är ju ganska långt söderut )
Ölands djurpark finns oxå.
Vill man åka än längre, finns det väldigt många fina djurparker i Danmark!
(Jobbar själv i djurpark)
Ölands djurpark är en liten favvis hos mig. Men det var innan de förbjöd hundar, min vaffs blev bra kompis med surikaterna
Kan också rekommendera Nordens Ark i Sotenäs. Jättefin led att gå men inte med vanliga djur som elefanter och krokodiler. Det är mer utrotningshotade djur där. Väl värt ett besök. Finns även "arken" på Nordens ark där det finns smådjur som kaninger, grisar, får mm och barnen kan hoppa i hö. Tror att dom har en egen hemsida om du vill gå in och kolla. Och ska du iväg på sommarsemester så kan vi också skryta med otroligt fina bad från klippor och ett fåtal stränder. Och så "Smögenbryggan" förstås. Nu blev det lite reklam för Sotenäs.
Tack för ännumera tips.. Vad ni kan
åker man till skåne kan man lika bra åka till zoo i köpenhamn
oj ja så har de ju tropikariet i Helsingborg. inte jättestort, men många bra och nära djurmöten. man får dock inte vara rädd för ormar