• minisnutt

Förlamad på hö sida av ansiktet

Ja, jag är förlamad på höger sida av ansiktet. Det började imorse och innan har jag haft ont bakom örat i 3 dagar.
    Någon mer som varit förlamad och vad var det då?

• Svar på tråden Förlamad på hö sida av ansiktet
  • minisnutt

Någon mer som varit det???

• Gustie

Nej, jag har inte varit med om det men det låter inte normalt, kanske läge att söka läkare?

• ShuppShupp

Min farbror hade så i sommras.

Det var en infektion som hade blivit från något insektsbett. Men han fick äta medicin och ha en lapp för ögat eftersom det blev helt torrt för att han inte kunde blinka.

Efter medicineringen så kom känseln tillbaka efter någon vecka.

Men jag tycker att du borde söka läkare för att se om du behöver någon medicin.

• Nasse liten

Vill inte skrämmas men det är ett symptom för TBE, klart att du ska kolla upp det!! Det är ju inte direkt ngt man bara får tror jag... Kan ju inte va så behagligt heller...

Hoppas det fixar sig!

• Mausiii

Gå genast till läkaren och kolla upp saken. Det kan bero på flera orsaker. Vill inte skrämma dig, men det KAN t ex vara ansiktsförlamning, och det kan bli permanent.

Min mamma har det... Det kan komma som en bieffekt efter en sjukdom till exempel.

• minisnutt

Åhh, tack så mycket för alla svar...jag har varit hos doktorn innan jag skrev detta inlägg.
    Har även läst lite om Bells Pares som de sa att det kanske kunde vara...ska till öron-näsa-hals imorgon o kolla upp det bättre...

• Gustie

Vad bra, hoppas det ordnar sig för dig!! Låter inget kul det där...

• Nasse liten

Hoppas du får glad besked idag! **håller tummen**

• minisnutt

Fick inget besked alls. Jag är sne i hela ansiktet....
    De tog en massa prover o så ska jag tillbaka om en månad...

• MyFine

En kompis till mig hade det så precis som du beskriver det. Dom tog en himlans massa prover, men hittade inget fel. Det försvann av sig självt efter en dryg vecka. Fast sen så kom han på att han hade haft en isblåsa över den sidan av ansiktet när han hade varit bakis.. Så det var nog det som gjorde att det blev så..

• hook

Hej! Lider med dig... Har själv varit förlamad.
    Vakna bara sån en morgon..
    Det höll väl i sig tre månader lite drygt om jag inte mins helt fel...var ett tag sen.
    De tog ryggmärgsprov osv. för att försöka finna ut var det var för fel. ..men de fann aldrig ut var det var.
    Deras teori var en nerv som kommit i kläm vid just örat.
    kom i håg att jag var hos läkarna säkert en gång i veckan och att en av de korkade läkarna jag hade (medan den andra var på semester) sa att min mamma och jag inte kunde åka på vår bokade utlands resa för det var så viktigt att ha mig under "kontroll" för det var ju bara 50% att jag skulle bli bra igen!!!
    Som tur var kom den andra läkaren tillbaka och sa att klart ni ska åka!! och det var just under den resan som allt börja bli bättre igen!
    Ska säga att detta var ca 17 år sedan och mycket har nog ändrats sedan dess.
    Mitt ena öga är nog det ända som man kan visa på att jag har haft förlamningen..det "hänger" lite lite grann och så har jag sämmre syn där men vet inte om det har med förlamningen att göra...men för säkerhets skull så ha koll på ögondroppar och tejpa ordentligt när de känner det behövs.
    Hoppas verkligen du kan få några vettiga svar på proverna du tagit. Och att det går tillbaka snart!
    Du får gärna fråga om det är något?!
    kram på dig!

Svar på tråden Förlamad på hö sida av ansiktet