• Snelhäst

Fått rubbad underliv efter laser?

Ursäkta min okunnighet men det är otroligt många bloggar och andra privata personer som jag känner har börjat med laser behandling och ja vem vill inte vara hårfri. Läser att många gjort armhålor och bikinlinje och fått fina resultat!

Jag har nämligen själv börjat med IPL Cellox 20 och det blev ansikte och underliv( alltså både fram och bak och och man rakar bort allt innan behandlingen). Tror det heter brasiliansk. 
    Nu när man är inne på sin andra behandling så måste jag säga att jag känner att jag svettas mer i underlivet, har en frän lukt, känner plötsligt mer lukt av urin vid och efter toabesök, ökade flytningar.. trots att jag dagligen endast smörjer mig med kokosolja i underlivet. Har det med att jag tagit bort all könshår?

Jag tänker att jag har fortfarande möjligheten att lägga ner IPL behandlingen innan jag blir helt hårfri! Har faktiskt haft en bra och mående underliv med könshår innan liksom.  

Någon laser hudterapeut från salong som känner igen det här besväret från kunderna? 
    Är det bättre att jag tar endast bikinlinje istället för brasilianskt och vad är stora skillnaden? 
    Skillnad på Laser och IPL förresten? 

• Svar på tråden Fått rubbad underliv efter laser?
  • Anonym (Luftar)

Ja, det kan ha att göra med att du tagit bort allt könshår. Könshåret finns där för att hjälpa till att lufta och hålla borta smuts. Att du känner dig mer svettig är inte konstigt alls eftersom könshåret också hjälper till att skapa ett litet luftutrymme mellan huden och kläderna.

• Anonym (ipl)

jag har gjort laserbehandlingar hollywood som det heter fram samt bak, jag har ej svettats eller något liknande! Kan det vara svamp eller bakteriell vaginos i underlivet. kolla upp det med gyn bästa svaret då!
    Lycka till

Svar på tråden Fått rubbad underliv efter laser?