• Mima93

Klåda i tidig graviditet

Är det någon som har haft klåda tidigt i graviditeten? Jag har läst lite om det men inte hittat så mycket. Är bara på ÄL+5, BIM-8. Fick klåda på bröstet för några dagar sedan, sen kom det på ryggen och under dagen igår spred det sig till armar och hårbotten också. Håller på att bli galen! Har aldrig upplevt något liknande innan, har inte bytt tvättmedel/sköljmedel eller ätit något annorlunda... Det är inga utslag med en del småsmå knoppor typ. Skulle det kunna bero på hormonförändringar?

• Svar på tråden Klåda i tidig graviditet
  • Obalem

Hej!

Jag upplevde också klåda sådär en knapp vecka efter ägglossningen.. riktigt jobbigt. Jag fick missfall i vecka 6 och kliandet höll i sig några dagar efter. Jag fick höra att de kan ha att göra med levern? Och att om man fått så under en graviditet så kommer de troligt i nästa. Så konstigt nog sitter jag nu och väntar på kläda :p

Prova smörj med olja! Intim olja från apoteket tyckte ja funkade fint, lite kladdigt bara men de var de värt!

Lycka till!

• Mima93
    Obalem skrev 2019-07-22 11:00:29 följande:

Hej!

Jag upplevde också klåda sådär en knapp vecka efter ägglossningen.. riktigt jobbigt. Jag fick missfall i vecka 6 och kliandet höll i sig några dagar efter. Jag fick höra att de kan ha att göra med levern? Och att om man fått så under en graviditet så kommer de troligt i nästa. Så konstigt nog sitter jag nu och väntar på kläda :p

Prova smörj med olja! Intim olja från apoteket tyckte ja funkade fint, lite kladdigt bara men de var de värt!

Lycka till!

Beklagar ditt missfall :( <3

Hoppas klådan betyder plus för mig också! Vi har försökt sen december. Ska köpa olja idag, har provat med lotion men det gör varken till eller från...

Har också läst att klåda har med levern att göra, får väl kolla upp det om jag plussar och det inte försvinner.
Svar på tråden Klåda i tidig graviditet