• Tussilagoflickan

Symtom vid magkatarr?

Håller på att arbete med en inlämningsuppgift om magkatarr, och det finns massor att läsa på nätet om detta men jag tänkte jag skulle passa på att ställa lite frågor till er här på familjeliv som har eller haft magkatarr också....

1. Vilka symtom har du på magkatarr?

2. Har du prövat något läkemedel mot det? Hjälpte det? Vad var det för läkemedel?

3. Hur länge har du haft magkatarr?

Hoppas någon vill hjälpa mig!

• Svar på tråden Symtom vid magkatarr?
  • Fia86

Hej! Här har du en med magkatarr.

1, Jag har ganska annorlunda symptom. Typ konstant illamående, jätte illamående speciellt på kvällarna, ont i mellangärdet.

2, Ja, jag äter Omeprazol nu. Har ätit Losec, Losec Mups, Lanzo och Rennie. Alla har fungerat jättebra men nu när jag är gravid får jag inte äta vad som helst.

3, Svår fråga.. Vääldigt länge, mer än 3 år.

Hör av dej om du vill veta nå mer

• Pillanstjernberg

1: En "sugande "känsla i magen. Känner mig hungrig, eller sugen hela tiden men när jag lagat mat och skall äta kan jag bara äta lite sedan känner jag mig proppmätt och har ingen aptit. Magen blir stor som en ballong och värker och ömmar. Mår illa emellanåt.

2:Har prövat Zantac och novalucid men utan större effekt. Bikarbonat fungerar bra för mig! Annars är nog kostanpassning det bästa och att stressa mindre. Då har jag blivit kvitt min magkatarr.

3: Av och till i tio års tid.

• bettyboopan

1. Vilka symtom har du på magkatarr?
    Mådde illa jämt och ständigt!

2. Har du prövat något läkemedel mot det? Hjälpte det? Vad var det för läkemedel?
    Åt Novalucol och det hjälpte iaf för stunden.

3. Hur länge har du haft magkatarr?
    Jag hade det ett par månader.

• Tussilagoflickan

Tack bettyboopna

• Lilla Hustrun

Hej!

1) Fruktansvärd halsbränna, smärta i epigastriet och matstrupen. Om jag missköter behandling får jag kräkningar.

2) Ordinerad Losec resten av mitt liv, hjälper ja. Vid graviditeten var jag tvungen att lägga till Rennie i maxdos varje dag för att klara det.

3) Haft det sen jag var 15 år.

Lycka till med arbetet!

Svar på tråden Symtom vid magkatarr?