• Anonym (Ty)

    Någon som har har haft en cysta i halsen? Hur gör dom när dom vill skära ut vätskan?

    Hej!! Är det nån här som har haft en cysta i halsen. Som har varit med om att dom skär ut vätskan i halsen för att sen se om den är godartad eller inte? Berätta för mig hur det gå till? Jsg ska göra det på fredag och jsg är så nervös. Gjorde det ont? Sjukskriven efter?

  • Svar på tråden Någon som har har haft en cysta i halsen? Hur gör dom när dom vill skära ut vätskan?
  • Magica74

    Hej jag har haft cystor i sköldkörteln. Dom tömde dom genom att föra in en myckwt tunn nål i cystan och suger ut innehållet. Känns obehagligt och det känns mwn man överlever. Kram o lycka till.

  • Anonym (My)

    Jag har inte haft en cysta i halsen. Hade däremot halsböld i början på året. En böld med varansamling pga att jag hade gått med obehandlad halsfluss. När de skulle avlägsna/tömma den fick jag först en lokalbedövande spray i munnen/halsen och där efter sprutade det in bedövning i huden med en spruta. När de sedan hade börjat värka. Skärde de upp bölden med en skalpell. Fick komma tillbaka 2 dagar senare och göra om proceduren.

  • Anonym (Ingen fara)

    Hej,

    Jag har gjort det. De för in en tunn nål och suger ut innehållet. Tyckte inte det var något. Det låter värre än vad det är. Lycka till!

Svar på tråden Någon som har har haft en cysta i halsen? Hur gör dom när dom vill skära ut vätskan?