• Victoria88

    Hur kände ni er i vecka 8-9?

    Det här min tredje graviditet, två missfall bakom mig. Är i vecka 8, går in i vecka 9 på fredag. Ska på tidigt ultraljud på torsdag på grund av missfallen. Så man börjar bli lite nervös.

    Man ska ju inte jämföra egentligen men kan inte hjälpa det. Alla mina tre graviditeter har varit olika och jag har fått ?fladdret? i magen men tyckte jag fick det mer sist men kommer inte riktigt ihåg.

    Men jag har mer ont i ryggen, mer flytningar, mer svullen magen, lite smått illamående.

    Så min fråga är ju, hur har ni känt er? Behöver man känna av sin graviditet så mycket?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-07-22 21:12
    Och jag har ju haft ?mensvärk ? av och till men inga blödningar. Och jag vet ju att det är normalt med ?mensvärk?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-07-22 21:12
    Det ska inte vara frågetecken bredvid orden.

  • Svar på tråden Hur kände ni er i vecka 8-9?
  • Purjo1

    Är gravid i vecka 7 nu men har ett barn sedan tidigare också. I första graviditeten mådde jag rätt så dåligt i vecka 8, mycket illamående och väldigt väldigt trött! Denna gången har jag mått illa redan sen någon vecka tillbaka, brösten är otroligt ömma men värst av allt just nu är humöret! Är så fruktansvärt lättirriterad vilken tyvärr går ut över min man för det mesta.. hehe

  • gabriellasofie

    Är i vecka 15 nu och har knappt känt av min graviditet sen jag plussade i vecka fem. Så man behöver inte alls känna av mycket! Har gjort två ultraljud och bebis mådde toppen på båda. De enda symptomen jag har haft är väl trötthet, ökade flytningar i perioder, växtvärk (känns som mensvärk), ökad hungerkänsla. Glad

  • Victoria88
    Purjo1 skrev 2019-07-22 21:44:20 följande:

    Är gravid i vecka 7 nu men har ett barn sedan tidigare också. I första graviditeten mådde jag rätt så dåligt i vecka 8, mycket illamående och väldigt väldigt trött! Denna gången har jag mått illa redan sen någon vecka tillbaka, brösten är otroligt ömma men värst av allt just nu är humöret! Är så fruktansvärt lättirriterad vilken tyvärr går ut över min man för det mesta.. hehe


    Jo humöret kan jag känna igen! Går från 0-100 på allting man blir irriterad över. Men det är väl så att det är olika från graviditet till graviditet?
  • Victoria88
    Bunny on speed skrev 2019-07-22 21:50:13 följande:

    Trött trött trött. Och orolig, för jag hade blödningar typ v 6-12


    Håller tummarna för dig!
  • Victoria88
    gabriellasofie skrev 2019-07-22 21:57:42 följande:

    Är i vecka 15 nu och har knappt känt av min graviditet sen jag plussade i vecka fem. Så man behöver inte alls känna av mycket! Har gjort två ultraljud och bebis mådde toppen på båda. De enda symptomen jag har haft är väl trötthet, ökade flytningar i perioder, växtvärk (känns som mensvärk), ökad hungerkänsla. 


    Okej, känns bra att läsa. Känns som det är likadant för mig då ????

    Härligt att höra ????
  • Victoria88
    Victoria88 skrev 2019-07-22 22:05:00 följande:

    Okej, känns bra att läsa. Känns som det är likadant för mig då ????

    Härligt att höra ????


    Inga frågetecken. Vet inte varför det blir så
  • Ebo88

    Grav 1 pojke: mådde rätt bra, en del humörsvängningar, förstärkt luktsinne, migrän vid 4 tillfällen mellan v.7-v.13, mensvärk av och till och superont i brösten i princip hela tiden, trött i början, ont i ryggen av och till

    Grav 2 flicka: mådde sämre denna graviditet, mådde väldigt illa. Kräktes mellan v.6-v.8, förstärkt luktsinne, blödningar mellan v.6-v.12, migrän vid 2 tillfällen i v.8 och v.13, mensvärk, foglossning, humörsvängningar grät betydligt mer och var arg, sura uppstötningar, drog på mig mkt vätska tidigt, ont i ryggen av och till

    Grav 3 missed abortion v.9: ömma bröst i början, en helt annan mensvärk än de andra gångerna som tilltog ända till slutet, rosa flytningar i v.5+5 som ökade varje dag. 2 v efter så började jag blöda (skulle ha mens då inmin cykel). Blödningen tilltog och i v.8+3 så kom missfallet.

    Grav 4 v.15: mår som i första graviditeten, spända ömma bröst, humörsvängningar men lite bättre nu, förstärkt luktsinne, blödningar mellan v.7-v.11, trött i början, mensvärk, ont i ryggen av och till

    Mensvärk är ju ofta tecken på att livmodern växer men kan ju även bero på annat. För mig personligen så var mensvärken vid missfallet en helt annan värk än de andra 3 graviditeterna.

  • Bunny on speed
    Victoria88 skrev 2019-07-22 22:01:22 följande:

    Håller tummarna för dig!


    Tack, men min lilla kom för 5 månader sen :)
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Go o gla

    1:an, extrem trötthet de första 12-13 veckorna. Konstant zombie-stadie. Molvärk.

    2:an, märkbart piggare första tiden än med 1:an. Molvärk.

    3:an, så upptagen med ettan och tvåan att jag knappt minns ngt särskilt ang första tiden förutom molvärken.

    4:e graviditeten, sötsug till tusen, lite mol, inte mkt mer - slutade i missfall v.8.

    Nuvarande graviditeten, extrem trötthet igen och var konstant hungrig och sugen på frukt och grönsaker. Molvärk och extremt ömma bröstvårtor.

Svar på tråden Hur kände ni er i vecka 8-9?